۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۸۵۶۰
آیت الله شبستری:

مسؤولان از رسیدگی به سلامت همگانی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر فعالیت خیران در حوزه سلامت‌ گفت: مردم بایستی به صورت عادلانه از خدمات درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بهره‌مند شوند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در همایش خیران سلامت تبریز اظهار داشت: برخی هزینه‌های درمانی از عهده برخی خانوارهای ایرانی خارج است، دولت بایستی در زمینه کاهش این هزینه ها فکری اساسی داشته باشد.

وی با تأکید بر تحقق عدالت درمانی در کشور گفت: تمام مردم ایران بایستی به صورت عادلانه از خدمات درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بهره‌مند شوند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تنوع ‌بخشی فعالیت‌‌های خیران در کشور شد و خاطر‌نشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز و مسکن ساز همچنان که در این حوزه‌ها فعالیتی ارزنده و الهی دارند، می توانند در حوزه سلامت نیز اقدامات خداپسندانه خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت درمان و سلامت در دین مبین اسلام گفت: بر اساس آیات و روایات، احیای یک بیمار و انسان همچون احیای یک امت و بشریت است، بر این اساس اهمیت فعالیت خیرین سلامت بیش از پیش نمایان می‌شود.

آیت الله شبستری در پایان با تأکید بر این‌که عمل به احکام دینی سبب سلامت جسمی و اخلاقی است، خاطر‌نشان کرد: ائمه اطهار و بزرگان دین در زمینه بهداشت پیشگام بوده‌اند، به گونه‌ای که کتبی مانند طب‌النبی(ص)، ‌طب‌الصادق(ع) و طب‌الرضا(ع) از آن بزرگواران به جای مانده است.

همچنین دبیر کل مجمع خیران سلامت کشور در سخنانی از برگزاری 42 گردهمایی بزرگ از سوی مجمع خیران سلامت در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: مجمع خیران سلامت کشور سال ها پیش به همت وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی وقت راه‌اندازی شد و رهبر معظم انقلاب نیز حمایت خاصی از این مجمع دارند.

قاسم قویدل، رییس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان نیز در این همایش خواستار تعامل خیرین و جلب همکاری مردم با مؤسسات خیریه فعال در حوزه سلامت شد./935/پ202/س
ارسال نظرات