۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۸۵۹۰
حاشیه های دیدار بسیجیان استان قم با رهبر معظم انقلاب؛

از ضریح مهتاب، نور حق معلومه، حاجتم رو داده حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ دیدار پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف بسیجی استان قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر یک شنبه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
ديدار بسيجيان استان قم با رهبر معظم انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هزاران نفر از بسیجیان استان قم، پیش از ظهر یک شنبه(دوم آبان ماه) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار که در فضایی کاملا صمیمی و پرشور برگزار شد حاشیه هایی نیز داشت که برخی از آنها را از نظر شما می گذرد.

*شمار بسیار زیادی از بسیجیان از ساعات ابتدایی صبح امروز صف های طولانی را برای ورود به شبستان امام خمینی(ره) تشکیل داده و مشتاقانه در انتظار دیدار یار بودند.

* شمار زیادی از اقشار مختلف مردم نیز مشتاق بودند از نزدیک مقام معظم رهبری را زیارت کنند ولی به دلیل عدم در اختیار داشتن کارت ملاقات، توفیق نصیب آنها نشد.

* ساعات 30/7 صبح است که به همراه برخی از خبرنگاران استان و با هماهنگی یکی از پاسداران وارد شبستان امام خمینی(ره)، شدیم شبستان هنوز پرنشده بود و جمعیت بسیار زیادی نیز در صف های طویل منتظر ورود به محل ملاقات با مقام معظم رهبری هستند.

* حضور شمار زیادی از طلاب و روحانیان با لباس بسیجی و عمامه در شبستان امام خمینی نیز از نکات جالب این دیدار بود.

*عقربه های ساعت به 30/9 دقیقه رسیده است، مهدی سلحشور از مداحان اهل بیت(ع) پشت تریبون می رود و با درخواست از حاضران در جلسه برای رعایت نظم و انضباط، سروده ای که به یمن تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم تهیه شده است را با حضار تمرین می کند.

*بعد از اجرای سرود توسط سلحشور، رفت و آمدهای محافظان رهبری در مقابل جایگاه توجه حاضران و مشتاقان زیارت حضرت آقا را برمی انگیزد، جمعیت مشتاق برای دیدن حضرت آقا لحظه شماری می کنند.

*حضور عکاسان و تیم همراه خبری در شبستان امام خمینی(ره) نیز خبر از حضور قریب الوقوع رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع می دهد، عکاسان در حال شکار سوژه ها و تصاویر جذاب و زیبا از جمعیت مشتاق هستند.

*جمعیت حاضر در جلسه که مشتاقانه در انتظار دیدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند هرازچندگاهی از جای خود بلند شده و به سمت جلو حرکت می کنند، مجری برنامه از حاضران می خواهد نظم را رعایت کنند.

*حاضران با سر دادن شعارهایی همچون این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، ما تابع ولایتیم، آماده شهادتیم به استقبال رهبر انقلاب رفته اند.

*لحظاتی بعد یکی از قاریان قرآن کریم، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با صوت زیبا و دلنشین، معنویت خاصی را بر جلسه حاکم می کند.

*با نزدیک شدن به ساعت 30/10 دقیقه اطراف جایگاه خالی و فضا برای ورود مقام معظم رهبری آماده می شود؛ جمیعت مشتاق در شبستان امام خمینی(ره) یکپارچه شور و شوق شده است، عده ای که از قد و قامت کوتاه تری برخوردار هستند، از نرده های بالا می روند تا چهره زیبای رهبر انقلاب را بهتر مشاهده کنند، ماموران نظم و امنیت از آنها می خواهند پائین بیایند.

*دقایقی بعد با تشریف فرمایی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، جمعیت یکپارچه شعار می شود: صل علی محمد نائب مهدی آمد، صل علی محمد، امام امت آمد، علمدار ولایت بسیجیان فدایت، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، حضرت آیت الله خامنه ای با تکان دادن دست به ابراز احساسات مردم پاسخ می دهند و از آنها می خواهند بنشیند؛ اما شیفتگان و عاشقان ولایت همچنان به شعارهای خود ادامه می دهند، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، فرمانده آزاده آماده ایم آماده.

*مقام معظم رهبری روی صندلی می نشینند و جمعیت حاضر در جلسه نیز مجددا با سر دادن شعارهای حماسی به ابراز احساسات می پردازند، رهبری نیز با تکان دادن دست از ابراز لطف حاضران قدردانی و سپاسگذاری می کنند.

*مهدی سلحشور دوباره برای اجرای سرود پشت میکرفون قرار می گیرد جمعیت یکپارچه با او فریاد می زنند: از ضریح مهتاب، نور حق معلومه، حاجتم رو داده حضرت معصومه؛ کوچه های قم گلشن شد، تو دلا جوونه زده امید، چشم دلامون روشن شد از قدوم سلاله خورشید؛ تا نفس باقیه با ولایت هستیم، با خون شهیدان همه پیمان بستیم، بسیجی های جون برکف، توی خط ولایت حیدر، آماده جان فشانی تنها با یه اشاره رهبر.

*ابراز احساسات حاضران به اوج خود رسیده است، بسیاری از حاضران اشک شوق می ریزند، روشن راه ما با نور آقامون، ان شاء الله نزدیکه ظهور آقامون، سپیده حق در راهه، سر رسیده شب غم و غربت، ان شاء الله که رهبر ما پرچمو می ده به دست حضرت.

*بعد از اتمام این سرود که حال و هوای بسیار خاصی را در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهل بیت حاکم کرد، حامد عبداللهی از نویسندگان بسیجی استان قم و خانم احسانی از خواهران بسیجی پشت تریبون می روند و به بیان نظرات خود می پردازند.

*سپس سردار ابراهیم جباری، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم، با خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلام و عرض ارادت بسیجیان سلحشور و همیشه در صحنه استان را به محضر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم می کند.

*فرمانده سپاه قم همچنین به واکاوی فتنه سال گذشته می پردازد و با انتقاد از بی بصیرتی برخی از خواص و نخبگان، بصیرت بسیجیان جان برکف را ستایش می کند و آنها را آماده حضور در هر صحنه و میدانی جهت دفاع از انقلاب و ارزش های والای آن توصیف می کند.

*بعد از سخنان سردار جباری، حضرت آیت الله خامنه ای با سلام بر حضرت فاطمه معصومه(س) بیانات خود را آغاز می کنند، ایشان در بیانات خود بسیج را یکی از آیات و نشانه های قدرت الهی می دانند و از نقش بسیجیان در صحنه ها و عرصه های مختلف تجلیل می کنند.

*رهبر انقلاب اسلامی بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را سه اصل و شاخص مهم برای حرکت بسیجیان عنوان می کنند و با تاکید بر ضرورت شناخت حق، به بررسی گذارای حوادث سال گذشته و فتنه بعد از انتخابات می پردازند.

*سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی محورهای مهم دیگری از جمله نقشه دشمنان برای دلسرد کردن مردم و مسؤولان و وارونه جلوه دادن واقعیات، سفر رییس جمهور به لبنان و استقبال پرشور مردم از دکتر احمدی نژاد و پرهیز از افراط و تفریط و افزایش شور انقلابی، را دارد.

*حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنان خود که بیش از سی دقیقه نیز طول کشید، دعا می کنند و با پاسخ دادن به انبوه شعارها و ابراز احساسات حاضران شبستان امام خمینی(ره) را ترک می کنند.

*جلسه که تمام می شود کار خبرنگاران صدا و سیما و دیگر رسانه ها هنوز تمام نشده، آنها به سراغ ملاقات کنندگان با رهبر فرزانه انقلاب می روند و از آنها حال و هوای حاکم بر جلسه را سؤال می کنند، گروه دیگری نیز برای نوشتن اخبار، سریع خود را به رسانه هایشان می رسانند تا برگی دیگر از حماسه حضور مردم قم در دیدار با خورشید ولایت را به تصویر بکشند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات