۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۸۶۱۰
فرمانده حزب الله در جنوب لبنان:

حزب الله اجازه نخواهد داد آمریکا اهداف خود را در لبنان محقق سازد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با بیان این که لبنان عرصه مناسبی برای تاخت و تاز سیاسی و نظامی آمریکایی ها و جبران ناکامی هایشان در عراق و افغانستان نیست، تاکید کرد: آمریکا تمام امکانات خود را برای تحریک علیه مقاومت و محاصره آن بسیج کرده است و در این راه از هیچ نوع اعمال فشاری بر دولت لبنان روی گردان نیست.
قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، فرمانده حزب الله در جنوب لبنان، روز گذشته در مراسمی در شهرک طورا در جنوب لبنان با بیان این که لبنان عرصه مناسبی برای تاخت و تاز سیاسی و نظامی آمریکایی ها و جبران ناکامی هایشان در عراق و افغانستان نیست، گفت: نقش و هویت لبنان، هویت مقاومت است که بر طرح های آمریکا پیروز است.

شیخ نبیل قاووق با اشاره به مورد هدف بودن مقاومت از لحاظ سیاسی، رسانه ای و قضایی، تنها هدف دشمنان را سلاح مقاومت دانست و افزود: دولت آمریکا تمام امکانات خود را برای تحریک علیه مقاومت و محاصره آن بسیج کرده است و در این راه از هیچ نوع اعمال فشاری بر دولت لبنان روی گردان نیست.

وی با رد هرگونه کمک مشروط دولت آمریکا که به دنبال تحقق اهداف رژیم صهیونیستی که در جنگ تابستان 2006 از تحقق آنها ناتوان ماندند، گفت: آمریکا از محاکمه شاهدان دروغین ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان هراس دارد؛ زیرا می خواهد از کسانی که پشتیبان و حامی شاهدان دروغین بودند حمایت کند تا برنامه آنان برای هدف قراردادن مقاومت فاش نشود.

مسؤول حزب الله در جنوب لبنان با تاکید بر اینکه حزب الله اجازه نخواهد داد که آمریکا اهداف خود را در لبنان محقق سازد، گفت: جریان اپوزیسیون در لبنان با همبستگی کامل در موضعی واحد قرار گرفته اند و بر اولویت محاکمه شاهدان دروغین تاکید می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال سرگرم کردن مقاومت و تضعیف جبهه مقاومت در رویارویی با دشمن صهیوینیستی است، گفت: مقاومت تمام تحرکات و مانورهای دشمن صهیونیستی را زیر نظر دارد و هیچ امری نمی تواند آن را از اولویت اول خود یعنی رویارویی با تجاوزگری و اشغالگری صهیونیستی بازدارد./981
ارسال نظرات