۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۸۸۶۲۶
با همکاری طلاب؛

طرح بینات در مدارس گلستان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان از اجرای طرح بینات در قالب شبکه ملی تبلیغی در مدارس استان خبر داد.
روحاني و مدرسه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، فتح الله نوری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان، امروز درجلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان از اجرای طرح بینات (شبکه ملی تبلیغی) به زودی در مدارس ابتدائی، راهنمائی و متوسطه استان خبر داد.

وی افزود: این طرح با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور بر ضرورت حضور طلاب و روحانیان در مدارس با هدف اجرای برنامه های تبلیغی و تربیتی برگزار خواهد شد.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: طرح بینات با هدف آشنایی با مهارت های زندگی، ایجاد جذابیت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس، مشاوره درحوزه مسائل دینی و اخلاقی، شناخت رفتارهای مخاطره آمیز و ارتقای سلامت بهداشت روانی، نشاط اجتماعی و مسؤولیت پذیری برگزار می شود.

نوری با اشاره به رویکرد اجتماعی فرهنگی دولت نهم و دهم اظهار داشت: دولت نهم و دهم در بحث مسجد محوری، احداث خانه عالم و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور بیشترین اهتمام را نسبت به سایر دولت ها داشته است و به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم بخوبی پاسخ داده است.

وی افزود: تغییرات اساسی در شاخصه های فرهنگ و هنر، تربیت بدنی و مقوله های اجتماعی ایجاد شد و برای نخستین بار اعتبار ملی و استانی به آن اختصاص یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان تاکید کرد: در دور سوم سفرهای رییس جمهور کارگروه فرهنگ و هنر شکل گرفت و بسته های فرهنگی و اجتماعی به صورت کیفی پیش بینی شد و بیشتر نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری در اولویت قرار گرفت و اعتبارات خاص و ویژه به آن اختصاص یافت.

نوری اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به گلستان در برنامه پنج ساله 200 میلیارد تومان و امسال نیز 40میلیارد تومان به مسائل فرهنگی استان اختصاص یافته است که می توان توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و صدها نمونه اقدامات فرهنگی که در طرح تحول اجتماعی در نظرگرفته شده مدنظر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان نیز در این جلسه در ابتدای جلسه فعالیت دستگاه ها و اعضای ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سلسه گفتمان دینی در دانشگاه ها و مدارس، اجرای برنامه های دوازده گانه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب برای کارکنان ادارات و نهادها، تسهیل در امر ازدواج، ایجاد مراکز باز پروری و مشاوره ای، تشکل ها و مؤوسسات قرآنی و آموزش آداب و آیین زندگی ضروری است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات