۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۸۶۸۷
رییس هیات شرعی حزب الله لبنان:

اسراییل و آمریکا به فتنه انگیزی در لبنان دل بسته اند

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد یزبک هدف از فتنه انگیزی برخی در لبنان را جبران خسارت بزرگ وارد آمده به دشمن صهیونیستی در تابستان 2006 دانست و تنها راه جلوگیری از بروز فتنه را پیگیری مساله شاهدان دروغین برشمرد.
شيخ محمد يزبك، عالم برجسته شيعه در بعلبك لبنان و عضو شوراي سياسي حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد یزبک، رییس هیات شرعی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در حسینیه امام خمینی(ره) در بعلبک لبنان، هدف از فتنه انگیزی برخی در لبنان را جبران خسارت بزرگی که در تابستان 2006 به دشمن صهیونیستی وارد آمد، دانست و گفت: این افراد شبانه روز تلاش می کنند تا این خسارت را جبران کنند.

شیخ محمد یزبک با ابراز اینکه اسراییل به ایجاد چنین فتنه هایی به دنبال صدور حکم فرضی دادگاه ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان دل بسته است، گفت: اسراییل و آمریکا به این فتنه دل بسته اند، اما آزادگان و پیروان راه الهی خواستار محافظت از کشور، استقلال آن و از بین بردن این فتنه هستند.

وی با اشاره به تاکید حزب الله بر اینکه تنها راه جلوگیری از بروز فتنه، پیگیری مساله شاهدان دروغین است که موجب گمراهی تحقیقات شدند، گفت: افرادی وجود دارند که می خواهند مسایل را آن طور که آمریکا و اسراییل می خواهند پیش برند و با مطرح کردن مساله شاهدان دروغین، حقیقت آشکار خواهد شد.

وی در پایان نسبت به اوضاع بد اقتصادی و معیشتی مردم لبنان هشدار داد و از دولتمردان خواست تا با مسؤولیت پذیری این مشکلات را حل کنند و افزود: با دسیسه بزرگی روبرو هستیم و اسراییل با رزمایش های مختلف، خود را برای جنگ آماده می کند و از سوی دیگر شاهد نابودی فلسطین در برابر مذاکرات سازش هستیم، در حالی که امت اسلام را تنها از راه مقاومت می توان حفظ کرد./981/ج
ارسال نظرات