۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۸۶۹۳
با صدور بیانیه ای صورت گرفت:

درخواست انتشار رساله حضرت آیت الله خامنه ای

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب، فضلا، اساتید و مبلغین غیر ایرانی و دانش پژوهان جامعةالمصطفی العالمیه با صدور بیانیه ای خواستار انتشار رساله حضرت آیت الله خامنه ای شدند.
گفت و شنود نخبگان حوزوي با رهبر معظم انقلاب در مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرگزاری رسا جمعی از طلاب، فضلا، اساتید و مبلغین غیر ایرانی و دانش پژوهان جامعةالمصطفی العالمیه با صدور بیانیه ای خواستار انتشار رساله حضرت آیت الله خامنه ای شدند.

در این بیانیه که به امضای بیش از صد تن از اساتید و فضلای این دانشگاه رسیده است با ذکر جملاتی از رهبر معظم انقلاب درباره پذیرفتن مرجعیت مکلفین خارج از کشور آمده است:

محضر مبارک ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله الوارف)
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به عرض مبارک می رسانیم که شیعیان خارج از کشور نیاز شدید به مسائل شرعی و احکام دینی دارند و همانگونه که مستحضر هستید بعد از رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) شیعیان خارج از کشور در مسائل و احکام شرعی و دینی به حضرتعالی رجوع کردند و الان اکثریت شیعیان خارج از کشور مقلدین حضرتعالی هستند.

هرچند با انتشار کتاب اجویة الاستفتائات و ترجمه آن به برخی زبان ها، و نیز راه اندازی سایت اینترنتی تا حدودی به فتاوای مبارک دسترسی داشته و از آن استفاده می کنند، اما متاسفانه نداشتن رساله جامع موجب شده که در بسیاری از مسائل شرعی شان به زحمت و حرج بیافتند و یا اعمال را بدون تقلید صحیح و بر اساس رساله های متفرقه انجام دهند.

همان گونه که از فرمایشات شما نقل شد، حضرتعالی مرجعیت خارج از کشور را قبول فرمودید. اما پس از گذشت شانزده سال هنوز فتاوای کامل حضرتعالی در دسترس مومنین نیست و ما طلاب و مبلغین خارج از کشور با قاطعیت اعلام می داریم که این بار همچنان بر زمین مانده است و لذا از طرف شیعیان و مستضعفین سراسر عالم تقاضا داریم انتشار رساله توضیح المسائل جامع آن مقام منیع نیاز مبرم و ضروری شیعیان و مسلمانان خارج از کشور است و ما منتظر و چشم به راه انتشار این رساله هستیم.
ان شاء الله

گفتنی است در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم، طلاب، مبلغان و اساتید حوزه علمیه نیز با امضای طومارها و نگارش نامه هایی خواستار انتشار رساله عملیه حضرت آیت الله خامنه ای شده بودند. /914/د102/ج


ارسال نظرات