۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۸۸۷۸۴
امام جمعه نکا:

حضور روحانیت در مدارس به تعمیق باورهای دینی‌ جوانان کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا به نقش تأثیرگذار روحانیت در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: امروز حضور و فعالیت روحانیت در مدارس سبب تقویت ارزش‌های دینی دانش‌آموزان می‌شود.
امام جمعه نکاء
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد مهدی محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس این شهرستان نماز را محور تربیت دینی توصیف کرد که ادای درست و با معرفت آن نه تنها بازدارنده ی بسیاری از نابسامانی های شخصی و اجتماعی که رکن اصلی هدایت برای رسیدن به کمال است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در تعیمق باورهای دینی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: امروز حضور روحانیت در مدارس موجب تقویت ارزش های دینی در مدارس شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که باید زمینه حضور طلاب جوان در مدارس فراهم شود، خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ارتباز سازنده خود با دانش آموزان می توانند در تحکیم باورهای دینی در میان آنها نقش آفرین باشند.

امام جمعه نکا رسالت روحانیت در مواجهه با جوانان را نیز بسیار مهم دانست و گفت: روحانیان حاضر در مدارس باید با رفتار مناسب با دانش آموزان نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش تربیتی آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تعلیم علم در کشور وظیفه سنگینی در تربین فرزندان صالح بر عهده دارد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ارزش های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: امروز مدارس ما باید دانش آموزان دین دار و صالح تربیت کنند تا بتوانند در آینده نقش آفرین باشند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که برپایی نماز جماعت اول وقت باید بیشتر در مدارس ترویج شود، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت یکی از تأثیر گذار ترین اقشار جامعه در نهادینه کردن فرهنگ نماز خوانی در میان دانش آموزان است./950/پ202/الف
ارسال نظرات