۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۸۸۲۷
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

حوادث 13 آبان از دیدگاه اعتقادی برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: حوادث 13 آبان، باید با نگاه اعتقادی در معرض آشنایی افکار عمومی و نسل‌های جدید قرار داده شود.
راهپيمايي 13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، روز گذشته، در نشست کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: در حوادث تاریخی یک تجربه موفق در زمینه پاسداشت مکتب تشیع از عاشورای حسینی داریم؛ این نماد خوبی برای رویکرد، نسبت به حوادث تاریخی است؛ به این معنا که عاشورا را هرکس در هر بعدی که حوزه تخصصی او بوده و توانایی آن را داشته، در ثبت، ضبط و احیای آن تلاش کرده است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: اگر جلسه‌ای برای این موضوع برگزار می‌کنیم که آیا در 13 آبان راهپیمایی انجام دهیم یا تجمع کنیم، این مسأله بدین معنا نیست که در حوزه رسانه‌های جمعی، کار تحلیلی درباره 13 آبان صورت نگیرد. دغدغه‌های ما به هیچ وجه نفی‌کننده دغدغه‌های دیگر همکاران نیست؛ باید بتوانیم پیام این جلسات را به رسانه‌ها و صدا و سیما منعکس کنیم.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ابراز داشت: مطلبی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که حرکت 13 آبان، حرکتی بود که تایید امام راحل را به دنبال داشت و تایید امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه بیان‌گر آن است که این حرکت دانشجویی، حرکت صحیح و درستی بود؛ ما باید از جنبه اعتقادی 13 آبان را در معرض آشنایی افکار عمومی و نسل‌های جدید قرار دهیم.

حجت الاسلام شفیعی خاطر نشان کرد: 13 آبان فریاد ظلم‌ستیزی بود؛ حوادث پس از آن بیانگر این بود که این ساختمان یک سفارت به معنای متعارف آن نبود، بلکه محل فساد، توطئه و طراحی جنایت‌های بزرگی علیه انقلاب اسلامی بود. در خانه ما یک لانه فساد تشکیل داده بودند و علیه منافع و مصالح خود ما کار می‌کردند. بنابراین بازگو کردن پیشینه و مقدمات حوادث روز 13 آبان می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی در پایان یادآور شد: کار در دانشگاه از ظرافت بیشتری برخوردار است؛ نمی‌شود در دانشگاه‌ها با بیان غیرمستند مطالبی را برای نسل جوان مطرح کرد؛ فضا را باید براساس حوادث تاریخی ترسیم کنیم و اگر این فضا ایجاد شود، دقیقا همان نتیجه برای مخاطب‌ ما محسوس و ملموس می‌شود./945/پ202/س
ارسال نظرات