۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۸۸۴۸

109 روستای استان اردبیل خانه عالم دارند

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه 109 روستای استان اردبیل خانه عالم دارند، گفت: احداث خانه عالم در روستاهای بالای دویست خانوار پیگیری می شود.
خانه عالم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر روز گذشته در دیدار با امام جمعه شهرستان کوثر اظهار داشت: تاکنون در 109 روستای استان خانه عالم احداث شده و تسریع در روند اتمام دیگر پروژه ها با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در منطقه مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه احداث خانه عالم در روستاهای بالای دویست خانوار پیگیری می‌شود، خاطر‌نشان کرد: حضور و استقرار روحانیان در روستاها همواره با برکات معنوی بسیاری در آن مناطق همراه بوده است.

حجت الاسلام ستوده همچنین با اشاره به ساماندهی روحانیان و مبلغان استان اردبیل خاطر‌نشان کرد 640 روحانی متناسب با شرایط مساجد ساماندهی و اعزام شده‌اند که بحث تغذیه فکری و بهره مندی از بانوان مبلغ توانمند نیز در اولویت کاری قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از کمبود روحانی در استان اردبیل خبر داد و افزود: امروز مساجد استان نیازمند حضور تبلیغی روحانیان آگاه و بصیرت هستند، متأسفانه به علت کمبود روحانی در تعداد معدودی از مساجد نماز صبح برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که روحانیان در طول تاریخ نقش خطیری در حفظ معارف اصیل اسلام ناب محمدی داشته‌اند، اظهار داشت: روحانیت امروز نیز پیش قراول مقابله با شبهات و تهاجم فرهنگی غرب است.

وی آگاه‌ سازی‌ و بصیرت بخشی را از دیگر رسالت های مهم روحانیت دانست و خاطر‌نشان کرد: منویات رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع عظیم مردم قم نشان از جایگاه رفیع و ممتاز روحانیت است./935/پ202/س
ارسال نظرات