۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۸۹۳۳

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ احداث دو خانه عالم در کلیبر و اعزام 961 زائر اردبیلی به مناسک حج از مهمترین عناوین اخبار کوتاه شمال غرب است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از خانه های عالم دو روستای محمودآباد و مولان از توابع شهرستان کلیبر بازدید کرد.

حجت الاسلام حمید عظیمی گفت: احداث چنین اماکنی برای روستاییان از باقیات صالحات است که با توجه به متمرکز شدن فعالیت های دینی نقش عمده ای در رشد دین و فرهنگ جامعه دارد.

وی با بیان اینکه به زودی روحانیان مستقر در این خانه ها حضور خواهند یافت، گفت: تاکنون 220میلیون ریال از منابع دولتی برای احداث هر خانه عالم اختصاص یافته که در زمین های اهدایی از سوی روستاییان بنا می شوند.

*
500 جلد کتاب بین کتابخانه های شبستانی مساجد اردبیل توزیع شد

خیر اله عزیزی کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اسلام دین علم و معرفت است و بیش از همه ادیان وشرایع مردم را به فراگیری دانش ترغیب و تشویق می نماید و یکی از مهمترین دغدغه ها و موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای اخیر گسترش دانش و بینش آحاد فهیم کشورمان می باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی استان جهت تقویت و تجهیز کتابخانه های شبستانی مساجد روستایی تعداد بیش از 500 جلد کتاب در موضوعاف مختلف در بین کتابخانه ها توزیع نمود.

عزیزی افزود: این تعداد کتب اهدایی در زمینه های مختلف مذهبی، اجتماعی و ادبی است که برای استفاده دانش آموزان، دانشجویان و عموم علاقمندان در اختیار مساجد قرار گرفته است.

*
961 زائر اردبیلی، در قالب چهار پرواز راهی خانه خدا می شوند

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در اطلاعیه ای اعلام کرد: امسال 961 زائر اردبیلی با پروازهای ظهر و عصر روز پنجشنبه(6 آبان) و صبح و شامگاه روز جمعه(7 آبان) از فرودگاه اردبیل به فرودگاه جده اعزام می شوند.

در ادامه اطلاعیه این شرکت از زائران خانه خداوند خواسته است که به دلیل حجم زیاد مسافران از آوردن خانواده های خود جهت بدرقه خودداری کرده و باعث ایجاد ترافیک در مسیر و درون فرودگاه اردبیل نشوند.

بر اساس گزارش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای استان اردبیل در پاییز و زمستان هر هفته با 14 پرواز در مسیر اردبیل، تهران انجام شده و ادامه می یابد.

همچنین لازم به ذکر است، توسط شرکت هواپیمایی هما، 2 پرواز نیز هر هفته در روزهای شنبه و چهارشنبه از اردبیل به فرودگاه مشهد مقدس و بالعکس انجام می شود.

*
حفظ روحیه بسیجی مسئولین،دشمنان را دلسرد می کند

سرهنگ اسماعیل سعیدی در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان اسکو به نقش مهم و تاثیر گذار بسیج در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام سعی و تلاش مجموعه بسیج، خدمت به نظام و آحاد مردم است و همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.

جانشین سپاه عاشورا به تحرکات ضد فرهنگی دشمنان بر علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: از آنجا که دشمن با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات سخت و نرم و با هدف تسخیر اندیشه ها و افکار مردم به خصوص جوانان، جنگ نرم را شروع کرده و در جهت دلسرد کردن مردم از دولت و نظام اسلامی تلاش می کند بصیرت و هوشیاری کامل در مقابل عملیات روانی دشمن ضروری است.

گفتنی است، در این آیین سرهنگ دوم پاسدار غفاری به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه اسکو معرفی شد و از زحمات سرهنگ نور محمدی قدردانی بعمل آمد.

*
دومین سالگرد گرامیداشت شهدای دانشگاه تبریز برگزار شد

این مراسم با حضور مسوولان استان آذربایجان شرقی و با سخنرانی حجت الاسلام نادم، راوی شهدا، همراه با مداحی حاج مجتبی رمضانی برگزار شد.

گفتنی است، در سال 87 پیکر مطهر پنج شهید گمنام دشت نینوای ایران اسلامی که در عملیات های عاشورا، بدر، تک دشمن در سال 67 در غرب و در مناطق عملیاتی میمک، شرق دجله، زبیدات، قصر شیرین و شرهانی به فیض شهادت نایل آمده اند، در صحن دانشگاه تبریز آرمیده اند.

دانشگاه تبریز بیش از 150 شهید تقدیم انقلاب کرده که 22 تن از این شهدا از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه بودند که در سال 1365 طیحمله هواپیماهای رژیم بعثی عراق در صحن این دانشگاه به شهادت رسیدند و به همین علت دانشگاه تبریز به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه های کشور مطرح است.

این مراسم از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز و با همکاری مدیریت فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه این دانشگاه برگزار شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات