۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۸۸۹۳۹

نام نویسی دوره آموزش‌های تکمیلی نظام درسی حوزه در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم اسلامی از برگزاری آموزش‌های تکمیلی نظام درسی حوزه ویژه طلاب سطوح عالی در مشهد خبر داد.
نام نویسی دوره آموزش‌های تکمیلی نظام درسی حوزه در مشهد آغاز شد
حجت الاسلام سیدمحسن دعائی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری آموزش های تکمیلی نظام درسی حوزه در این مؤسسه خبر داد و گفت: طلاب حوزه باید متناسب با نیازهای زمان به مهارت ها و معلومات وسیعی مجهز شوند تا به عنوان سرباز نظام فکری اسلام در جامعه نقش افرین باشند در حالی که آموزش های کلاسیک، تنها بخشی از این نیاز را تأمین می کند.

وی افزود: از این رو موسسه مطالعات راهبردی در علوم اسلامی در نظر دارد با اقتباس از مدل آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی آیت الله مصباح یزدی(در راه حق) آموزش های تکمیلی برای طلاب سطوح عالی(پایه شش به بالا) ارائه کند.

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: علوم قرآنی، مکتب کلامی اسلام، دفاع از بنیان های اعتقادی شیعه، فلسفه عالی اسلام، نظام تعلیم و تربیت اسلام، نظام اخلاقی اسلام، اصول و فقه کاربردی و ادبیات کاربردی عناوین آموزشی هستند که تاکنون تصویب شده اند و طول مدت این دوره ها بین دو تا شش ترم تحصیلی است.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان تا دهم آبان ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نام نویسی از علاقمندان جهت دوره تربیت محقق با موضوع «روش تحقیق شبکه ای و تدریس اثربخش» انجام می شود و سایر دوره ها نیز در آینده نزدیک پذیرش خواهند داشت.

وی ابراز داشت: با توجه به محدود بودن مکان، داوطلبان طبق اولویت های آیین نامه ای گزینش می شوند همچنین انگیزه، معدل و مصاحبه شفاهی نیز در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام دعایی، زمان آغاز کلاس های آموزشی را اواخر آبان ماه ذکر کرد و گفت: ظرفیت فعلی هر کلاس 35 نفر است و در تلاش هستیم کلاس ها روزهای پنج شنبه برگزار شود تا با سایر دروس طلاب تداخل نداشته باشد.

گفتنی است، موسسه مردم نهاد مطالعات راهبردی در علوم ومعارف اسلامی در خ دریادل مشهد، خ آیت الله کاشانی 25 واقع شده است./930/پ202/ص


ارسال نظرات