۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۸۹۴۶
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم:

حرکت رو به رشد حوزه مستلزم داشتن سند چشم انداز است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از جمله افراد دلسوز نسبت به مسائل حوزه دانست و با توجه به تاکیدات ایشان مبنی بر نیاز حوزه به چشم انداز و برنامه راهبردی، حرکت رو به رشد و تعالی حوزه های علمیه را مستلزم داشتن سند چشم انداز ارزیابی کرد.
حجت الاسلام غروي عضو جامعه مدرسين حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی از اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای این شورا با حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، که سه شنبه شب(4آبان ماه) در محل دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، این دیدار را دیداری بسیار خوب و صمیمی ارزیابی کرد.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به مطالب رد و بدل شده در این دیدار صمیمی اظهار داشت: در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه در راستای تحول که خواسته مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است، خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان نیز ابراز رضایت کردند.

وی بیان داشت: خوشبختانه در راستای تحول در حوزه های علمیه اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش های زیادی نیز انجام شده و سعی شده است که بسترها و زمینه های مناسب برای این امر فراهم شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تهیه و تدوین سند چشم انداز حوزه های علمیه افزود: از سال ها قبل این کار مهم در مدیریت حوزه آغاز شده است و در حال حاضر نیز دوستان پیگیر این مساله هستند، اما هنوز به صحن شورای عالی نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین غروی، حرکت رو به رشد حوزه را مستلزم داشتن چشم انداز دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید داشتند که با توجه به تحولاتی که پیش بینی می کنیم باید مشخص باشد که در بیست سال آینده می خواهیم به کجا برسیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند که شاخصه های تحول باید مشخص و معین باشد، اطلاعات لازم به دست بیاید و برای دستیابی به آن افق ها و اهداف مدنظر برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین غروی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار تاکید کردند که مراجع محترم و عظام تقلید در رأس حوزه های علمیه هستند و ارتباط شورای عالی باید با این بزرگان قوی باشد و نقطه نظرات آنها گرفته و عمل شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار مطالبی که برای بالندگی حوزه های علمیه لازم بود را مطرح کردند و گفتند من مطالب و تذکرات خودم را می دهم و این به معنای الزام به عمل کردن نیست.

این عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مقام معظم رهبری دلسوز حوزه هستند تصریح کرد: ایشان با این وجود، بنایشان بر این نیست که خودشان در مسائل حوزه ورود پیدا کنند و دعب شان هم این گونه نبوده و نیست و در این دیدار به این مطلب تصریح کردند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات