۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۸۸۹۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

پاسخگویی حوزه به شبهات همت مضاعف می طلبد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جامعه الزهراء(س) بیان داشت: وظیفه حوزه های علمیه ارائه علمی و منطقی دین با توجه به نیازهای دنیای رو به پیشرفت است.
پاسخگویی حوزه به شبهات همت مضاعف می طلبد


حجت الاسلام محمد جعفر یوسفیان، معاون فرهنگی جامعه الزهراء(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: سفر مقام معظم رهبری به شهر قم دارای برکات معنوی بسیاری بود و ایشان بیانات مهمی داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پاسخگویی حوزه های علمیه به شبهات بیان داشت: مردم پیوسته به روحانیون اعتماد داشته‌اند و در مسایل گوناگون به روحانیان مراجعه می کنند از این رو نظام روحانیت باید توقع دینی مردم را برآورده کند و در مقابل شبهاتی که اصل دین را مورد هجمه قرار داده، تلاش علمی و فرهنگی کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز به دلیل جایگاه بلند روحانیت و نظام ولایت فقیه، هجمه ها علیه اسلام بیشتر شده است و این نیاز به فعالیت مضاعف حوزه‌های علمیه دارد.

وی بیان داشت: دشمن زمانی که دید نمی توان با دین مردم به طور مستقیم به دشمنی بر خیزد، تلاش کرد تا نهاد مفسر و دلسوز دین را که روحانیت باشد، از مردم بگیرد.

وی گفت: جدایی اسلام و روحانیت با شعار اسلام منهای روحانیت برای ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت اصیل است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه، کشور ما مهد حکومت ولایت فقیه است، گفت:پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا مکتب اسلام مورد توجه جهانیان قرار گیرد و این عرصه های نوینی را برای ما به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: وظیفه حوزه های علمیه این است که با ارائه علمی و منطقی دین نسبت به نیازهای دنیای رو به پیشرفت پاسخگو باشد و این بدون نظریه پردازی و تولید علم محقق نخواهد شد.

این پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: ضروری است تا در مباحث جدید، منابع اسلامی مورد توجه قرار گرفته و نظریات اسلامی استخراج شود.

این استاد حوزه علمیه، استقبال مردم شهر قم را از رهبری شور انگیز توصیف کرد و بیان داشت: مردم و طلاب قم با عشق و علاقه نسبت به رهبری معظم انقلاب اظهار علاقه و ارادت خود را به ولایت فقیه در عمل اثبات کردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات