۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۹۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

وهابیت با نقد تفکر انتظاری شیعه درصدد تخطئه مشروعیت ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بررسی نقش حوزه علمیه در پاسخگویی و کارکردهای رسانه و گونه های تعامل این دو بسیار ضرروی است.
وهابيت


حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن، درباره تاکید مقام معظم رهبری بر پاسخگویی حوزویان به شبهات روز بیان داشت: امروزهجمه سنگینی از شبهات از سوی بدخواهان اسلام و تشیع برای منحرف ساختن افکار در فضای های رسانه ای و غیر رسانه ای در حال ترویج است.

معاون پژوهش موسسه آینده روشن بیان داشت: این موسسه برای مقابله با شبهات به نقد کتاب احمد کاتب و ناصر القفاری که شبهات گسترده ای را علیه مهدویت ایجاد کرده اند، پرداخته است و در شماره های گوناگون مجله علمی و پژوهشی موعود به چاپ رسانده است.

وی بیان داشت: در عرصه مهدویت با دو گروه مواجه هستیم ، گروه اول کسانی هستند که اعتقادی به موعود جهان اسلام ندارند و بر اساس بی دینی و یا روشنفکرمابی با مهدویت مقابله مستتقیم دارند و گروه دیگر مسلمانی از مذاهب گوناگون هستند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: گروه دوم که عمدتا وهابی هستند با القای شبهات گسترده مساله غیبت را مورد خدشه قرار می دهند و حضور غیر ظاهری امام را منکر می شوند.

وی ادامه داد: انکار امام حاضر شاخصه های گوناگونی دارد که می توان به تردید در طول عمر، مخالفت غیبت با حکمت امامت و ... اشاره کرد.

این پژوهشگر عرصه مهدویت بیان داشت: وهابیت با نقد تفکر انتظاری شیعه درصدد تخطئه مشروعیت ولایت فقیه است.

وی توضیح داد: وهابیت می خواهد مبنای فکری ولایت فقیه که نیابت از امام عصر(عج) است را زیر سوال ببرد و در این راستا هجمه های سنگینی را ایجاد کرده است.

محقق حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: امروز دشمن شبهات دین را با شگردهای تبلیغاتی گوناگون و با فنون رسانه ای به جوانان القا می کند که دز این راستا هوشیاری دست اندرکاران ضروری است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بررسی نقش حوزه علمیه در پاسخگویی و کارکردهای رسانه و گونه های تعامل این دو بسیار ضرروی است.

وی در پایان با بیان اینکه نیازمند اطلاع رسانی تخصصی در فضاهای مجازی هستیم، اظهار امیدواری کرد: پاسخ های قوی و مستدل شبهات به صورت هدفمند و گسترده در فضای جامعه منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات