۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۸۹۰۲۶
استاندار خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی هنر را در خدمت دفاع از اسلام و ارزش‌ های اسلامی قرار داد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که انقلاب اسلامی فرصتی را برای هنرمندان در همه عرصه‌ ها فراهم کرد، گفت: این نهضت بزرگ اسلامی هنر را در خدمت دفاع از اسلام و ارزش‌ های اسلامی قرار داده است.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته، در اختتامیه ششمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، که در تالار همایش ‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: افتخار هنرمند به تصویر کشیدن ارزش های انسانی است و چه ارزشی می‌تواند برای یک هنرمند بالاتر از این باشد که او به وسیله هنر خود ارزش‌ های والای انسانی و اسلامی را زنده کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی فرصتی را برای هنرمندان در همه عرصه‌ ها فراهم کرد، یادآور شد: بعد از انقلاب در سینمای ایران فیلم‌ های خوبی با موضوعیت اسلام و ارزش‌ های اسلامی ساخته شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریج کرد: در سینمای ایران‌ بعد از انقلاب، هنر در خدمت دفاع از اسلام و ارزش‌ های اسلامی در‌آمد‌ه است لذا نباید به خاطر وجود چند نقص در این حوزه، زحماتی که از سوی هنرمندان کشیده شد ه است را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: در دنیای امروز کم نیستند فیلم ‌هایی که با موضوعات پست و ناشایست تولید می ‌شوند و در این شرایط ساخت فیلم‌ هایی با محوریت دین بر دوش هنرمندان کشور ما گذاشته شده است.

صلاحی با اشاره به جنایت‌های دشمن در بمباران شیمیایی در سردشت و اقصی نقاط جهان، تصریح کرد: رسوایی و افشای‌ ستم‌ هایی که در اعصار مختلف تاریخی از طرف مدعیان دروغین حقوق بشر به مردم مظلوم و بی ‌دفاع دنیا اعمال شده است جز با زبان هنر امکان ‌پذیر نیست.

وی با بیان این که هر هنرمندی وظیفه دارد یک اثر از خود به یادگار بگذارد تا در زمانی خودش در دنیا نیست هنر او افکار وی را به نسل های بعد منتقل کند از هنرمندان خواست تا مانند بسیاری از بزرگان هنر همچون سلمان هراتی آثاری را از خود به یادگار بگذارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ویژگی ‌های فیلم نسبت به کتاب و مقاله، گفت: یک فیلم خوب می ‌تواند با صد کتاب برابری کند زیرا تأثیری که فیلم می‌ گذارد بیش از تأثیر نوشته و کتاب است./934/پ202/الف
ارسال نظرات