۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۹۰۴۶
عضو خبرگان رهبری:

آینده نگری کلان در عرصه تحول حوزه‌های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا - امام جمعه مراغه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در حوزه‌های علمیه گفت: تحول در حوزه بایستی همراه با آینده‌نگری باشد.
تحول
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تاکید دوباره رهبر فرزانه انقلاب در سفر به شهر مقدس قم مبنی بر تحول در حوزه های علمیه نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی با بیان این‌که تحول در محتوای دروس حوزوی یکی از اقدامات لازم در این زمینه می تواند باشد، گفت: بازنگرى در کتاب‌هاى درسى یکى از اقدامات ضرورى در راستاى تحول در حوزه است که باید به‌ صورت جدى مورد بررسى قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبرى با تأکید بر مطابقت محتوای دروس با مقتضیات زمان و فناوری های نوین روز ادامه داد: اگر چه بازنگرى مختصرى در کتاب‌هاى درسى شده، اما این بازنگرى کفایت نمی کند.

وى با بیان این‌که آشنایی طلاب با فناوری نوین تبلیغی مسأله‌ای اجتناب ناپذیر است، گفت: آموزش طلاب با فعالیت‌ها و برنامه‌هاى رایانه‌اى بسیار ضرورى است و باید در هر حوزه یک مرکز رایانه‌اى ایجاد شود تا طلاب با مسایل رایانه و اینترنت آشنا شوند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین پورمحمدى همچنین بر آشنایی مبلغان حوزوی با مباحث مربوط به روان شناسی و جامعه شناسی در تبلیغ تأکید‌ و تصریح کرد: اگر مى‌خواهیم فاصله مردم با روحانیت، حوزه‌ و علما کم‌تر شود باید سراغ جوانان برویم و با شخصیت دادن به آنان و مسائل دین را به آنان آموزش دهیم. ‌

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت مدارس علوم دینی مراغه پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه توسعه مدارس علوم دینی این شهر با بازخورد مثبت فرهنگی همراه بوده است.

وی گفت: وضعیت فرهنگی شهرستان مراغه با فعالیت طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی این شهر رنگ و بوی معنوی و دینی به خود گرفته و شاهد حضور بیش از پیش مردم در محافل مذهبی هستیم./935/ت302/س
ارسال نظرات