۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۹۱۱۲
امام جمعه دزفول:

نقش 13 آبان در تاریخ انقلاب غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول گفت: حوادثی که در روز 13 آبان در انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته، نقش بسیار اساسی در تاریخ معاصر ایران داشت.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت‌الاسلام سید‌‌محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به سالروز دانش‌آموز که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم سفاک پهلوی به شهادت رسیدند و نیز بازداشت و تبعید حضرت امام در 13 آبان به ترکیه اشاره کرد و گفت: در 13 آبان اتفاقات بسیار بزرگی روی داده که در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت هستند.

امام جمعه دزفول با اشاره به شهادت حسین فهمیده در این روز گفت: حسین فهمیده برای همه جوانان و دانش‌آموزان الگویی بزرگ و غیر قابل انکار است؛ در طول دفاع مقدس شهید فهمیده‌های بسیاری داشتیم و نوجوانان بسیاری مقابل دشمن از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: شهید فهمیده با بستن نارنجک به خود الگویی برای دانش‌آموزان کشور شد و امام راحل‌ در مورد شهید فهمید فرمودند که رهبر من آن نوجوان 13 ساله‌ای است که به خود نارنجک می‌بندد و خود را زیر تانک دشمن می‌اندازد؛ امروز که دشمن با جنگ نرم هجمه خود را آغاز کرده مسؤولیت بسیج مضاعف و دو چندان شده است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی بود که به ثبت رسید و امام راحل آن را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید و وقتی تهدید کردند، امام خمینی(ره) در پاسخ فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول ابراز داشت: دانشجویان پیرو خط امام با این اقدام انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی توانستند پوزه آمریکا را به خاک بمالند و برگ زرینی در مبارزات ملت شریف ایران علیه استکبار ورق بزنند.

امام جمعه دزفول گفت: استکبار و تکبر جزو ماهیت آمریکا و جدا شدنی نیست، برخی تصور نکنند با مرور زمان آمریکا دست از دشمنی با ایران اسلامی بر‌‌می‌دارد، بلکه رنگ عوض می‌کند و روز مبارزه با استکبار فرصت مناسبی است که برای مردم تبیین شود آمریکا هرگز دست از دشمنی با اسلام و فتنه‌گری علیه انقلاب اسلامی بر نمی‌دارد.

وی افزود: با توجه به این رویه دشمنی استکبار علیه انقلاب اسلامی باید همیشه هوشیار و بیدار بود و دشمن را دست کم نگیریم و مقابل آن هوشیارانه بایستیم./945/پ202/س
ارسال نظرات