۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۹۱۲۷

34 مدرسه قرآنی در شوشتر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس آموزش و پرورش شوشتر از راه اندازی 34 مدرسه قرآنی در این شهرستان تا پایان امسال‌ خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی مدارس قرآنی در انتشار فرهنگ دینی در جامعه تأثیر دارد.
قرآن کريم
عبدالمجید خضریان، رییس آموزش و پرورش شوشتر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از 34 باب مدرسه قرآنی در شوشتر احداث می‌شود که به صورت نمادین یکی از آنها در هفته‌های گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این که این مدارس در نوبت کاری مخالف مدارس یک نوبته راه‌اندازی می‌شوند، گفت: فعالیت در مدارس قرآنی، افتخار و تبرکی برای دانش‌آموزان است و این مهم می‌تواند در تربیت صحیح دانش‌آموزان و نسل‌های جدید کشور تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

رییس آموزش و پرورش شوشتر، با اشاره به اینکه گرفتن مربی برای تعلیم در مدارس قرآنی از طرف اداره آموزش و پرورش آزاد است، گفت: به کار گرفتن مربی خارج از کادر آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس آزاد است؛ اما در شوشتر این امر اجرایی نمی‌شود و بهتر آن است که انجام نشود.

خضریان درباره عدم جذب مربی جدید در مدارس قرآنی گفت: گرفتن مربی جدید برای مدارس قرآنی ممکن است برای آنان حقی برای استخدام ایجاد کند و منظور پیشگیری از بروز اختلاف در زمینه تأمین این نیروها اداره آموزش و پرورش شوشتر، برای تأمین نیروی مورد نیاز از کادر موجود استفاده می‌کند.

رییس اداره آموزش و پرورش شوشتر خاطر نشان کرد: راه‌اندازی مدارس قرآنی از وعده‌های وزیر آموزش و پرورش بود و این حق به شایستگی و در اسرع وقت محقق شده است؛ راه‌اندازی مدارس قرآنی در روزهای آینده به مرور زمان انجام می‌شود و در این باره سرعت عمل و کیفیت در دستور کار است./945/پ201/س
ارسال نظرات