۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۸۹۱۳۰
امام جمعه بابل:

ابزار دینی حربه جدید دشمنان برای براندازی و تضعیف ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که دشمنان نظام اسلامی برای براندازی و تضعیف دین مبین اسلام از هر ابزاری استفاده می کنند، گفت: باید با استفاده از هنر و ابزار نوین در پرورش استعداد های دینی فرزندان بکوشیم.
امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز در جمع کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان این که کانون پرورش فکری یکی از نهادهای مهم فرهنگی و اثر گذار در تحولات فرهنگی محسوب می شود بیان داشت: از برجسته ترین مخاطبان جامعه کودکان و نوجوانان هستند که باید زمینه شکوفایی استعداد های این اقشار فراهم شود.

وی با اشاره به این که برخی  با تفکرات غلط می پندارند که تربیت تزریقی است، افزود: دین تربیت را مانند کشف ذخایری می داند که از دل انسان ها می توان استخراج  کرد.

حجت الاسلام روحانی  ادامه داد: مربیان کانونی باید با کشف استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان به پرورش روی آورند تا آنها به سوی متعالی سوق داده شوند.

امام جمعه بابل با بیان این که انسان تهی نیست بلکه دارای استعدادهای بالقوه است، اظهارداشت: انسان موجودی است که از بدو تولد الهاماتی دارد و این عامل تنها با پرورش  به رشد و بالندگی می رسد.

وی با اشاره به این که هنر زایش در انسان ها وجود دارد و با درست پروراندن این موجودات در سنین پایین می توان بستر مناسبی را برای رشد فرهنگی فرزندان فراهم کرد، خاطرنشان کرد: تربیت اجباری نیست بلکه باید از درون به صورت خود جوش  به مراتب پرورانده شود.

وی با اشاره به ابزارهای کانون پرورش فکری برای تربیت فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به این که درک بچه ها بسیار بالا است باید در تربیت و پرورش این اقشار جدیت لازم را اعمال و اغلب از ابزارها و روش های غیر مستقیم عمل کرد.

امام جمعه بابل ذهن نونهالان را بکر و انعطاف پذیر دانست و افزود: ذهن نونهالان مانند خمیری است که به راحتی شکل می گیرد و هر آموزشی اعمال شود در ذهن حک شده و به تدریج مانند نقش بر روی سنگ محکم می شود و ماندگار خواهد بود.

وی کوتاهی در تربیت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را اولین و آخرین خطا دانست و یادآور شد: خانواده ها و مربیانی که در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان نقش دارند باید همه جوانب تربیتی را مورد توجه قرار دهند تا خدشه ای بر تفکرات این اقشار به وجود نیاید.

حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: دشمن برای براندازی دین همه ابزار ها را در اختیار دارد و در این رابطه ضرورت دارد با استفاده از هنر و ابزار نوین در پرورش استعداد های دینی فرزندان بکوشیم.

وی با اشاره به این که دین شناسی باید با هنر تلفیق شود تابه صورت یک  محصول فرهنگی در جامعه پایدار بماند، ادامه داد: تربیت معنوی کودکان و نوجوانان در جامعه اسلامی باعث می شود تا ازهرگونه ترفندهای دشمن مصون بمانند و مربیان باید این گونه امور را جدی بگیرند.

حجت الاسلام روحانی در پایان سخنانش با اشاره به این که باید قدردان زحمت کشان عرصه فرهنگ باشیم، اظهارداشت: در عرصه فرهنگ کودک و نوجوان فردی با تفکر فرهنگی سکان مدیریت را در دست گرفته است که خود دارای ذائقه وهمت بلند فرهنگی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز در این جلسه از احداث بزرگترین مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری کودک و نوجوان مازندران در مرکز استان خبر داد، و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با تعامل دستگاه‌های اجرایی جایگاه و ظرفیت‌های خود را به جامعه بشناساند.

قاسم عزیزاده گرجی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، افزود: کانون پرورش فکری باتوجه به قدمت فرهنگی خود توانسته است در بین مردم جامعه اعتمادسازی کند که در این رابطه مازندران دومین استان بعد از تهران بوده است که از سال 46 با راه‌اندازی کانون پرورش فکری فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی خود را شروع کرده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات