۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۹۱۴۹
حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

تقریب اندیشه های موجود در حوزه، از جمله مهم ترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سفر ده روزه مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، یکی از مهم ترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری را تقریب اندیشه های موجود در حوزه های علمیه دانست و از حضور پر خیر و برکت ایشان در این شهر مذهبی قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر با برکت ده روزه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، این سفر را بسیار تعیین کننده و مهم ارزیابی و از تشریف فرمایی ایشان به شهر فقاهت و مرجعیت قدردانی کرد.

وی با تبیین دستاوردهای مهم سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری تقریب اندیشه های موجود در حوزه های علمیه است.

وی گفت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد علمی و زنده نمی تواند کاملا یکدست باشد، ما اگر بپذیریم که اندیشه های موجود در حوزه استراتژی واحد دارند، اما تاکتیک شان واحد نیست و اگر بتوان در این مقطع از زمان تاکتیک های متعدد را در کنار استراتژی قرار داد تاثیرات و تبعات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست، با بیان اینکه تقریب اندیشه ها در حوزه بسیار مهم است تصریح کرد: امیدواریم سفر مقام معظم رهبری علت محدثه تنها نباشد و علت مبقیه هم باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از مسائل حوزه های علمیه ابراز داشت: طرح استاد محوری، مباحث زیادی را در حوزه علمیه ایجاد کرده است و مخالفان و موافقان این طرح هر کدام منطق و استدلال های خاص خود را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به هر دوجهت توجه کردند، از سویی در جلسه روز پنج شنبه 29 مهرماه با طلاب و روحانیان آزادی محصلان و طلاب را در حوزه مطرح کردند که این مساله جزء دغدغه های مخالفین طرح استاد محوری است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سویی دیگر در جلسه روز یک شنبه دوم آبان ماه با نخبگان حوزه مساله تقویت مرکز مدیریت و لزوم آن و همچنین جایگاه شورای عالی را مطرح کردند و این مساله بسیار مهم و کلیدی است.

بیانات رهبری آینده درخشانی را برای حوزه نوید می دهد

وی بیان داشت: ما در حوزه ممکن است اختلاف نظراتی داشته باشیم، اما نباید این مسائل به قیمت کشمکش و تضعیف نهادهای مسؤول کشیده شود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به دیگر دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم تاکید کرد: اجتناب از خود سانسوری مساله ای بسیار مهم است؛ مقام معظم رهبری تاکید داشتند که در محیط های علمی باید راحت با ادبیات علمی مسائل را مورد واکاوی و بحث قرار داد و این مساله در کنار برخی از اندیشه ها که هیچ صدای مخالفی را تحمل نمی کنند بسیار ستودنی و شایسته تحسین است.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات بارز در سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم که می توان از آن یاد کرد، تاکید ایشان بر مساله مرجعیت در جلسه دوم با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: در زمانی که تز اسلام منهای روحانیت و سیاست و روحانیت منهای مرجعیت مطرح می شود، تاکید ایشان بر این مساله بسیار مهم است و اگر نهادهای مسؤول در حوزه این بیانات و فرمایشات را دنبال کنند می تواند پیام های بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد و آینده فرخنده ای را نوید بدهد.

خبرگزاری رسا از جمله رسانه های فعال کشور است

وی خبرگزاری رسا را از جمله رسانه های فعال کشور نامید و با اشاره به فعالیت خبری این رسانه حوزوی در خصوص پوشش و انعکاس اخبار سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم تصریح کرد: بنده با توجه به شناخت کلی که از این مجموعه و دست اندرکاران آن دارم این رسانه را رسانه ای فعال می بینیم./924/ت302/ج

ارسال نظرات