۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۹۱۶۸
استاندار مازندران:

روحانیت در خط مقدم پاسخگویی به شبهات قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران ترویج شبهات در حوزه های مختلف را استراتژی امروز دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: امروز تنها قشری که قادر است به این شبهات سنگین پاسخ جامع و کامل دهد، روحانیت است.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، شب گذشته در جلسه جامعه روحانیت شهرستان بابل، با بیان این که وضعیت امروز جامعه با چند سال پیش بسیار متفاوت است، گفت: امروز گسترش شبهات مختلف استراتژی نخست دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف این نظام الهی است.

وی با بیان این که دشمنان مسلمانان امروز همه تلاش خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته اند، افزود: بیشتری سرمایه گذاری دشمنان امروز در جهت توطئه های نرم و ترویج شبهات صرف می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که شبهات دینی، سیاسی، معرفتی و حتی اقتصادی هر روز در جامعه از سوی دشمنان گسترش پیدا می کند، ادامه داد: دیگر نمی توان در مقابل این شبهه های بسیار خطرناک بی تفاوت بود، بلکه این نشان دهنده عزم جدی دشمنان برای براندازی نظام اسلامی است.

طاهایی در ادامه سخنان خود به نقش برجسته و بی بدیل روحانیت در پاسخگویی به شبهه های القاء شده از سوی دشمنان در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز تنها قشری که قادر است به این شبهات سنگین پاسخ جامع و کامل دهد، روحانیت است.

استاندار مازندران روحانیت را قوی ترین پشتوانه اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت سرمایه اصلی  نظام مقدس جمهوری هستند و جمله معدود اقشار تأثیر گذاری هستند که معضلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی از دستان پرتوان این قشر برخواهد آمد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز طلاب حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با شبهات، بدعت و خرافه ها هستند، گفت: تنها پاسخ مستدل و عالمانه طلاب و روحانیت می تواند شبهه های گسترده دشمنان نظام اسلامی را خنثی کند.

وی در ادامه وجود حدود شش هزار طلبه و روحانی برادر و خواهر را افتخاری برای مازندران دانست و اضافه کرد: حضور این قشر تأثیر گذار جامعه در استان می تواند تأثیر بسیاری در شبهه افکنی های دشمنان داشته باشد.

امام جمعه بابل نیز در ادامه این جلسه با بیان این که جلسه جامعه روحانیت بابل قدمت 50 ساله دارد، گفت: علما و روحانیان این شهر هر هفته با تشکیل جلسه دور هم جمع می شوند و مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی این شهرستان را بررسی می کنند.

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در ادامه به نقش روحانیت در تعمیق باورها و ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیت همواره در طول تاریخ مدافع اصلی ارزش های ناب اسلامی بوده و هست./950/پ202/الف
ارسال نظرات