۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۹۱۶۹
آیت الله طبرسی:

قرآن‌مداری در کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه کم تقوایی و کم توجهی به قرآن ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی است گفت: قرآن‌مداری بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی را کاهش می‌دهد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندرن، امروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ساری برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت نوجوان بسیجی، حسین فهمیده، این شهید دانش آموز را الگویی برای همه دانش آموزان دانست و گفت: حرکت شهید فهیمده بر مبنای احیای ارزش‌های دینی و انقلابی بود.

وی با بیان این که الگو گیری از شهید حسین فهمیده موجب تقویت بصیرت در نسل جوان جامعه می شود، افزود: جوانان و نوجوانان باید در شجاعت و ایثارگری شهید فهمیده را به عنوان شاخص برای خود در نظر داشته باشند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود نهادینه کردم فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه را ضروری خواند و ادامه داد: ریشه و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه با ارزش های قرآنی شکل گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری احیاء قرآن و ارزش های دینی را یکی از مهم ترین اهداق نهضت اسلامی در ایران اعلام کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران طلایه دار حرکت های قرآنی و اسلامی در دنیا است.

آیت الله طبرسی تکیه بر مفاهیم قرآنی را رمز سعادت و پیشرفت بشر دانست و ادامه داد: یکی از مهم ترین عوامل معضلات امروز دنیا عمل نکردن به مفاهیم اصیل قرآنی است، چون بشر به ویژه در دنیای غرب اسیر شیطان شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که مفاهیم قرآنی هیچ گاه کهنگی نخواهند داشت و برای همه زمان ها تازه و نو است، تصریح کرد: قرآن مربوط به یک زمان و مکان خاصی نیست، بلکه تا قیامت ماندگار خواهد بود.

وی قرآن کریم را یکی از مهم ترین عوامل شناخت خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: باید مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی بشر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه کم تقوایی و کم توجهی به قرآن ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی است گفت: قرآن‌مداری بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی را کاهش می‌دهد.

آیت الله طبرسی با بیان این که تقویت مفاهیم قرآنی باید در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید این مفاهیم اصیل در میان دانش آموز به خوبی نهادینه شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات