۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۹۲۱۲
امام جمعه تبریز:

فراگیری علوم جدید برای مقابله با دشمنان ضروری است

خبرگزاری رسا – آیت الله مجتهد شبستری در جمع دانش آموزان بسیجی، بر فراگیری علوم جدید در کنار تدبر در احکام الهی و آیات قرآن تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح امروز در دیدار دانش آموزان بسیجی این استان اظهار داشت: اگر دشمن شناسی مناسب و صحیح برای مقابله با توطئه‌های شوم استکبار جهانی نداشته باشیم، به بیراهه رفته‌ایم.

وی صرف هزینه های چند میلیارد دلاری آمریکا برای براندازی نظام اسلامی ایران را یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: در مقابل این هزینه‌های زیاد، بی‌توجهی به کار فرهنگی و عقیدتی در کشور غیر قابل قبول است، البته دولت نهم و دهم عنایت ویژه ای به برنامه های دینی و فرهنگی داشته و دارد.

عضو خبرگان رهبری بصیرت، ایمان، اخلاص و عمل به هنگام را از ضرورت‌های مقابله با جنگ نرم از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان با ترویج فرقه‌های ضاله از جمله شیطان پرستی درصدد تضعیف باورهای دینی نوجوانان و جوانان هستند، نباید موضعی انفعالی اتخاذ کرد.

آیت الله شبستری گرایش نسل جوان و نوجوان به مکاتب الحادی را بخشی از برنامه‌های دشمنان دانست و خطاب به دانش‌آموزان بسیجی گفت: فراگیری علوم جدید در کنار تدبر در احکام الهی به ویژه آیات قرآن ضروری است.

وی با تأکید بر دشمن‌شناسی و افزایش آگاهی‌های دینی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان باید با روش‌های جدید برای مقابله با تهاجم فرهنگی آشنا باشند، چراکه استکبار جهانی از هر راهی برای ضربه و انحراف در ارزش‌های دینی بهره می‌جوید.

همچنین حیدری، مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی استان پرداخت و اظهار داشت: 84 درصد دانش آموزان مقطع راهنمایی، 81 درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان و 61 درصد فرهنگیان در کانون‌های بسیج استان فعالیت می‌کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات