۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۹۲۶۵
امام جمعه آبادان:

نشاط ضد استعماری در 13 آبان امسال به نمایش درآید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، مردم به ویژه جوانان را برای شرکت در راهپیمایی با شکوه 13 آبان دعوت کرد و اظهار داشت: مردم با شرکت گسترده در راهپیمایی‌ 13 آبان، نشاط ضداستعماری خود را به نمایش بگذارند.
يوم ا..13 آبان در تهران راهپيمايي 13 آبان 13 آبان
حجت‌الاسلام عبدالله محمدی ‌اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان و سالروز استکبار ستیزی و اظهار داشت: 13 آبان‌ماه یکی از روزهای فرخنده و دارای پیشینه ارزشمند در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با اشاره به این که دلیل عمده تجمع دانش‌آموزان اعتراض به رژیم ستم‌شاهی بود، افزود: نیروهای مسلح آن زمان با حمله به دانش‌آموزان جمعی از آنها را به خون کشیدند؛ با گذشت یک‌سال از آن حادثه، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ثمر نشستن این انقلاب دانشجویان جلسه‌ای به‌منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان 13 آبان 57 برگزار کرده بودند.

وی تصریح کرد: در پایان این جلسه جمعی از دانشجویان به ادامه سیاست‌های خصمانه و ضدمردمی آمریکا اعتراض کردند؛ این در حالی است که دانشجویان از اقدامات برخلاف عرف سفارتخانه‌ها و توطئه‌ علیه انقلاب نوپای ایران اسلامی توسط سفارتخانه امریکا در ایران آگاه بودند.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: در همین راستا جمعی از دانشجویان در اعتراض به سیاست‌های آمریکا و بدون درگیری نظامی سفارت آمریکا در ایران را به اشغال خود در آوردند؛ این اقدام دانشجویان در حقیقت یک حرکت فوق‌العاده انقلابی با کاربرد بالا و به‌دور از هرگونه تنش نظامی بود.

حجت الاسلام محمدی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) باوجود مخالفت‌های دولت محافظه‌کار و موقت این اقدام دانشجویان را ستود؛ روز 13 آبان خروش جوانان غیور یک ملت به سیاست‌های پیچیده، انبوه و کهنه یک دولت بود در همین راستا دانشجویان ایرانی خود را باور کرده بودند و در برابر آمریکای جهان‌خوار به خشم آمدند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه از عموم مردم به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان که این روز با نام آنها نامگذاری شده دعوت می‌کنم با شرکت گسترده در راهپیمایی شکوهمند 13 آبان با گذشت سی سال از آن واقعه، نشاط ضداستعماری خود را به نمایش بگذارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در پایان سخنان خود تأکید کرد: مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی بار دیگر آمریکای طمع‌کار را از دست‌اندازی‌های سیاسی خود مأیوس می‌کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات