۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۹۲۸۲
سخنگوی وزارت امور خارجه:

برای رابطه با مصر آمادگی دو طرف نیاز است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ْآمادگی ایران برای برقراری رابطه با مصر گفت:از طرف ما این آمادگی وجود داشته و قبلا نیز اعلام کرده ایم که حاضر به برقراری روابط سیاسی تا رسیدن به حد مطلوب هستیم ولی باید این آمادگی برقراری دو طرفه وجود داشته باشد.
رامين مهمان پرست سخنگوي  وزرات امور خارجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در خصوص موضوع مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: برای مذاکره در چارچوب بیانیه تهران با گروه وین اعلام آمادگی کرده ایم.

وی افزود: به عقیده ما قبل از شروع مذاکرات باید محتوای آن و شکل موضوع آن مشخص شود یعنی زمان و مکان انجام مذاکرات و محتوای مربوط به آن باید روشن باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور همچنین با اعلام هشدار به هموطنان جهت سفر به کشور فرانسه ابراز داشت: وضعیت ناامنی در این کشور به حد بالایی رسیده است به همین منظور ما از طریق سایت وزارت امور خارجه و سایت سفارت ایران در فرانسه این مطلب را به اطلاع هموطنان رسانده ایم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با تاثیر نتایج انتخابات میان دوره ای مجلس آمریکا بر روابط بین دو کشور گفت: در این مدتی که دموکرات ها روی کار بودند کسی متوجه تغییری نشد که جمهوری خواهان در دولت آمریکا حضور دارند یا دموکرات ها.

وی با بیان اینکه در سیاست دموکرات ها تغییری دیده نشده تصریح کرد: وضعیت داخلی آمریکا در سیاست های جمهوری اسلامی برای دسترسی به حقوق ملت و پیشرفت ندارد چرا که برنامه های کشورمان بر اساس اهداف روشنی دنبال می شود.

رامین مهمان پرست بار دیگر در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر کیفیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 تاکید کرد: انتظاری که از طرف گروه 1+5 داریم تحرکی مناسب است چرا که فکر می کنیم اگر قرار باشد جمهوری اسلامی با این گروه یا هر ساختار جدیدی که می تواند به حل بحران های جهانی کمکی کند، باید مذاکره و تحرک بیشتری را داشته باشند، در عین حال اگر 1+5 قصد تحمیل نظرات خود را داشته باشد به طور قطع نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در رابطه با برگزاری اجلاس همکاری های آسیایی در تهران اظهار داشت: این اجلاس در روزهای 17و18 آبان در تهران برگزار می شود که در آن 30 کشور آسیایی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی از ظرفیت های مهمی برای نقش آفرینی برخوردارند ادامه داد: از بیش از سی عضو گروه ACD برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده که فکر می کنیم این اجلاس و همکاری ها توفیقات بزرگی را به دنبال داشته باشد.

مهمان پرست در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اظهار نظر نماینده سازمان ملل در عراق در خصوص مطالبه غرامت جنگی ایران از عراق گفت: آنچه که سازمان ملل برای احقاق حقوق از دست رفته ملت مان انجام داده ضعف جدی دارد، این که توسط شورای امنیت سازمان ملل حقوق از دست رفته ملت ها تامین می شود امید بی اثری است چرا که ساختار این نهاد باید تغییر یابد.

وی در رابطه با سئوالی دیگر مبنی بر اعلام خبر در خصوص قرارداد وزارت نفت با شرکت ایتالیایی وابسته به صهیونیست ها که در رسانه ها آمده بود، اظهار داشت: ما به هیچ وجه با شرکت های وابسته به این رژیم حاضر به انجام معاملات نبوده ایم و این را بزرگترین توهین به ملت خود می دانیم چرا که ما رژیمی تحت عنوان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه دولت مصر برای بهبود روابط با ایران از جمهوری اسلامی خواسته تا لیستی از افراد فراری به جمهوری اسلامی ایران را به این کشور بدهد بیان کرد: مطلب رسمی در این باره دریافت نکرده ایم، از طرف ما این آمادگی وجود داشته و قبلا نیز اعلام کرده ایم که حاضر به برقراری روابط سیاسی تا رسیدن به حد مطلوب هستیم ولی باید این آمادگی برقراری دو طرفه وجود داشته باشد. /955/پ201/ج
ارسال نظرات