۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۹۳۰۷
امام جمعه آبادان:

نقش عشایر در تقویت امنیت کشور انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان نقش مهم عشایر در تقویت امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور را انکار‌ناپذیر دانست.
عشاير عرب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، پیش از ظهر امروز در نشست مسؤولان و سران عشایر این شهرستان، اظهار داشت: وجود عشایر منطقه با قرابت‌‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یکی از شاخص‌های ارزشمند خوزستان است. 

حجت الاسلام محمدی اصفهانی افزود: در علم اجتماع عنوان شده که هرگاه افراد یک قوم در کنار یکدیگر پیوند ناگسستنی داشته باشند میزان جرایم کاسته و امنیت پایدار برقرار می‌شود؛ از این رو عشایر با توجه به بافت جمعیتی خود ظرفیت مناسبی در این زمینه دارند. 

وی با اشاره به خدمات ارزنده عشایر خوزستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی، به‌ویژه جنگ تحمیلی، خطاب به عشایر گفت: شما به عنوان افرادی تأثیرگذار بر اعضای قبیله خود که به آنها حرکت می‌دهید می‌توانید نقش حیاتی را در خصوص مسائل مختلف با تشریک مساعی انجام دهید.

امام جمعه آبادان با بیان این که افزون بر حل مشکلات منطقه‌ای سران قبایل می‌توانند تأثیر مهمی در زمینه تصمیمات کلان نیز داشته باشند، یادآور شد: سران قبایل و عشایر همچنین در بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه نقش بسیار مهمی را داشته و در این راستا وظایف خطیری بر عهده شما قرار داده شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان ابراز داشت: افزون بر این مسؤولان دستگاه‌های مختلف باید همکاری مناسبی را برای کاهش و رفع مشکلات عشایر داشته باشند؛ شیوخ عشایر نیز به عنوان نمایندگان و سران طوایف مختلف آبادان با بیان مشکلات خود به مسؤولان آنها در راه رفع این مشکلات همراهی کنند./945/پ202/س

ارسال نظرات