۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۹۳۲۴

گردهمایی مداحان و شاعران مذهبی در سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مداحان و شاعران مذهبی شهرستان سراب با هدف بررسی نقش هنر مداحی در انتقال مضامین دینی و نیز شناخت آسیب‌ها و آفت‌های تهدید کننده آن در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزارشد.
گردهمایی مداحان و شاعران مذهبی در سراب برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادر سراب، حجت الاسلام محمد تجلایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب، در گردهمایی مداحان و شاعران مذهبی این شهر گفت: مداحان هنرمندانی هستند که باید با استفاده از هنر مداحی خود پیام رسانان واقعی فضایل و صفات ارزشمند ائمه اطهار‌(ع)به جامعه باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب با بیان این‌که داشتن اخلاص در گفتار و رفتار مداحان و شاعران دینی تأثیر بسزایی در روشنگری و هدایت مخاطبان ایجاد می‌کند، اظهار داشت: شاعران و مداحان باید در انتقال پیام واقعی نهضت عاشورا که خاستگاه انقلاب اسلامی نیز است، جدیت داشته باشند.

تجلایی در ادامه با اشاره به برخی آفت‌ها و آسیب هایی که هنر مداحی و شعر دینی را تهدید می کند، تصریح کرد: مداحان و شاعران مذهبی باید با پالایش مطالب محتوایی در گام اول آسیب هاو آفت ها را شناسایی کرده و سپس با استفاده از ابزارهاو اطلاعات لازم نسبت به آسیب زدایی از آن اقدام کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب طرح مسائل غلو امیز ،افراط و تفریط در بیان وقایع،تعریف و تمجیدهای بی معنا،اظهار مطالب غیرواقعی و دروغ ،استفاده از آهنگ های نامناسب با عرف جامعه دینی و تبلیغ جدایی دین از سیاست را از جمله آسیب ها و آفت های مداحی ها برشمرد.

وی اضافه کرد: تشکیل کانون مداحان و شاعران دینی می تواند با انسجام بخشی شکلی به مداحان در زمینه حفظ و تقویت محتوایی مداحی ها نیز موثر واقع شود.

حجت الاسلام تجلایی خاطر نشان کرد: مداحان و شاعران دینی با مطالعه منابع معتبر در زمینه صفات و فضایل اهل بیت‌(ع) اشعار و مداحی های خود را با واقعیات تاریخی منطبق کنند و اجازه ندهند برخی مسائل حاشیه ای سبب به وجود آمدن انحرافات شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب ادامه داد: در 12 آذرماه سال جاری اولین انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی سراب در محل این اداره برگزار خواهد شد./949/پ202/س
ارسال نظرات