۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۸۹۳۶۱
امام جمعه اروندکنار:

عشایر در ایجاد امنیت پایدار نقش ارزند‌ه‌ای بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار، حضور عشایر خوزستان در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: عشایر خوزستان در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب پیشتازند.
حجت الاسلام سيد مجيد شرفي، امام جمعه اروند کنار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی، امام جمعه اروندکنار، روز گذشته در نشست سران عشایر آبادان با مسؤولان این شهرستان، اظهار داشت: اگر خواستار امنیت پایدار و انسجام بیشتر در میان آحاد جامعه هستیم باید جایگاه عشایر کشور را ارج نهیم.

وی در ادامه عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی برشمرد، و گفت: تبعیت از رهبری و ولایت فقیه می‌تواند در ایجاد امنیت قلبی تاثیرگذار باشد که خوشبختانه عشایر خوزستان به آن پایبند هستند.

امام جمعه اروندکنار خاطرنشان ‌کرد: افزون بر این، امنیت معیشتی دیگر مسأله مهم است و در این راستا مسؤولان باید تلاش گسترده در راه تقویت معیشت افراد و فراهم کردن زمینه اشتغال و بهبود وضعیت زندگی مردم انجام دهند. 

این استاد حوزه علمیه افزود: امنیت اجتماعی سومین مقوله است که ایجاد این امنیت به وسیله یک شخص و یا یک نهاد به تنهایی میسر نخواهد بود؛ نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانند با استفاده از ابزارهای قانونی خود امنیت اجتماعی را حاکم کنند اما برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه عشایر محور کلیدی محسوب می‌شوند.

امام جمعه اروندکنار با بیان این که سران عشایر می‌توانند با استفاده از نفوذ خود در بین افراد عشیره خود زمینه لازم برای ایجاد این امنیت را فراهم کنند، ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی و مرزبانی و همچنین تعامل سازنده عشایر غیور منطقه، امنیت در سطح شهرستان آبادان و همچنین شهرهای اروندکنار و چوئبده بسیار بالا است.

حجت الاسلام شرفی تصریح کرد: این امنیت و آرامش خاطر موجود به دلیل این است که همه وظایف محوله خود را به خوبی انجام داده‌اند؛ از این رو عشایر نیز نقش بسیار مهمی ‌در شکل گیری انقلاب اسلامی ایفا کردند و اکنون در جامعه نیز از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند./945/پ202/س

ارسال نظرات