۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۹۳۷۲

150 اثر علمی به نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه از ارسال 150 اثر علمی به دبیرخانه نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه از سراسر کشور خبرداد و افزود: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی هیأت داوران 60 مقاله برتر انتخاب شده است.
همايش
حسن مبینی، دبیر نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که این همایش ملی امروز با پیام برخی از مراجع عظام تقلید در ساری آغاز به کار کرده است، گفت: طرح برگزاری این همایش ملی از سال گذشته از سوی دانشگاه پیام نور مازندران ارائه شده است.

وی از ارسال 150 اثر علمی به دبیرخانه نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه از سراسر کشور خبرداد و افزود: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی هیأت داوران 60 مقاله برتر انتخاب شده است.

مبینی با بیان این که از این تعداد اثر علمی برتر 20 مقاله طی دو روز در این همایش ملی ارائه خواهد شد، بیان داشت: 60 مقاله دیگر نیز در قالب کتاب این همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

دبیر نخستین همایش ملی فقه ومسائل مستحدثه، فقه و موضوعات پزشکی نوین، فقه و مسائل عبادی، فقه و مسائل اقتصادی را از جمله محورهای همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه اعلام کرد و افزود: هر یک از این محور ها به زیرمجموعه هایی تقسیم می شود که موضوعاتی نظیر تغییر جنسیت، شبیه سازی و تشریح در محور فقه و موضوعات پزشکی نوین مورد بررسی قرار می گیرند. 

وی فقه و تلقیح مصنوعی، فقه و جرایم الکترونیکی، فقه و تجارت و فقه و کاهش ارزش پول از جمله موضوعاتی دانست که طی دو روز برپایی این همایش مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

مبینی ادامه داد: در این همایش ملی دو روزه برخی از محققان حوزی و دانشگاهی و اساتید دانشگاه و پژوهشگران کشور حضور دارند.

گفتنی است، نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه امرز و فردا در مجتمع فرهنگی نیروی انتظامی ساری برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات