۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۸۹۳۷۴

تاکید آیت الله شبستری بر روشنگری روحانیان در مجالس عزاداری

خبرگزاری رسا - امام جمعه تبریز بر حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مجالس عزاداری ماه محرم تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست ساماندهی شئون مذهبی و هیئات حسینی اظهار داشت: حضور مبلغان حوزوی و روحانیان در مجالس عزاداری و برنامه های هیئات حسینی نقش بسیار همی در مقابله با ترویج خرافات دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی برنامه برخی هیأت‌های عزاداری بدون حضور روحانی و سخنرانی مذهبی برگزار می شود که به یقین انحراف در این‌گونه مجالس دور از انتظار نیست.

امام جمعه تبریز بر حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مجالس عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: وهابیت و بهائیت سرمایه گذاری کلانی در انحراف عقاید دینی جوانان و نوجوانان شیعه کرده است، نباید حوزویان در مقابل این هجمه تبلیغی بی تفاوت باشند.

آیت الله شبستری همچنین خواستار ساماندهی برخی مبلغان سنتی در مجالس مذهبی بانوان شد و تصریح کرد: برخی از خرافات و بدعت ها از طریق این افراد ناآگاه که هیچ‌گونه تحصیلات حوزوی یا دانشگاهی ندارند، ترویج می یابد.

وی خواستار بهره‌مندی متولیان هیأت‌های حسینی از روحانیان و مداحان مورد تأیید تبلیغات اسلامی شد و گفت: این مسأله فرصت سوء استفاده از برخی افراد ضعیف النفس را خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین خواستار ساماندهی و آموزش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت شد و گفت: متأسفانه برخی مداحان مطالبی را در مجلس مذهبی بیان می‌کنند که هیچ‌گونه اعتباری نداشته و صرفا برای تهییج احساسات مخاطبان ابراز می کنند.

وی بر نظارت دقیق و مداوم بر برنامه های هیأت‌های حسینی تأکید کرد و ادامه داد: دشمنان برنامه ریزی‌های دقیق و دراز مدتی برای ایجاد انحراف در این مجالس پیش بینی کرده‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات