۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۹۳۹۳

نگاهی به فعالیت حوزه علمیه فاطمیون اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمیون اهواز، با ارائه گزارشی؛ فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این مدرسه دینی را تشریح کرد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام حسن قاسمی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با ارائه گزارش از روند فعالیت این مدرسه علمیه، اظهار داشت: مدرسه علمیه فاطمیون در سال هشتاد و سه، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان افتتاح شد که در سال جاری یازده نفر در پایه 9، یازده نفر در پایه دو و نوزده نفر هم در پایه یک در حال تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیون با بیان این که اکنون 41 نفر در این مدرسه تحصیل می کنند، ابراز داشت: طلاب مدرسه علمیه فاطمیون از 9 مسجد که فعال در عرصه فعالیت های فرهنگی هستند را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با بیان این که خوشبختانه این مدرسه از نظر تأمین کادر آموزشی خود کفا است، اظهار داشت: کادر آموزشی مدرسه علمیه فاطمیون را طلاب پایه 9 این مدرسه تشکیل می دهند که این مسأله سبب انسجام در برنامه ریزی های آموزشی شده است.

این استاد حوزه های علمیه اهواز با تأکید بر دعوت از اساتید برجسته اهواز جهت افزایش سطح کیفی طلاب، به برخی از اساتید دعوت شده اشاره کرد و بیان داشت: کفایه و فقه را در پایه 9 حجج الاسلام هادی و صادق سلیمانی فر و النهایه را حجت الاسلام محمد رضا پاکباز تدریس می کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس به معاونت های این مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: این مدرسه دارای معاونت آموزش، پشتیبانی، کتابخانه است که در کتابخانه بیش از سیصد جلد کتاب موجود است و انشاءالله در چند ماه آینده به بیش از سه هزار جلد کتاب افزایش خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه اهواز در ادامه به فعالیت های معاونت آموزش مدرسه علمیه فاطمیون اشاره کرد و گفت: فعالیت های این معاونت، کتابداری و راه‌اندازی سایت رایانه ای است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که سایت رایانه ای با هدف ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات طلاب راه اندازی شده است، اظهار داشت: بیش از شش دستگاه رایانه در بخش سایت رایانه موجود است که با وجود نرم افزارهای پایه های یک تا ده، سبب افزایش بازدهی فعالیت های طلاب و روحانیان می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس، در ادامه به فعالیت های امور آموزش این مدرسه پرداخت و گفت: برگزاری فوق برنامه های آموزشی، رسیدگی به امور اساتید، وضعیت درسی طلاب، بررسی سطح کمی و کیفی دروس، رسیدگی به نظم و انضباط درسی و آموزشی طلاب، از فعالیت های امور آموزش مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس اهواز است.

حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به برنامه های مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس، اظهار داشت: برپایی مجالس عزاداری ویژه شهادت ائمه اطهار(ع)، برگزاری مراسمات سخنرانی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف از برنامه های مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس، در ادامه به برنامه های دیگر این مدرسه پرداخت و گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب جدید الورود، اردوهای درون و برون استانی، کلاس های فوق درسی و تشکیل کارگروه های درسی در پایه های یک، دو و 9 در گروه های ده تا پانزده نفره، از دیگر برنامه های این مدرسه است.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان این مدرسه عضو بسیج طلاب هستند، افزود: در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل بسیج بیست میلیونی، با تأسی پایگاه بسیج طلاب در مدرسه علمیه فاطمیون همه طلاب این مدرسه به عنوان سربازان بسیجی مقام معظم رهبری در این پایگاه نام نویسی کردند.

حجت الاسلام قاسمی، در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه های ویژه این مدرسه گفت: دیدار با آیات موسوی جزایری و حیدری از طلاب مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس و برگزاری کلاس های ورزشی، از برنامه های ویژه این مدرسه است.

این استاد حوزه علمیه اهواز در پایان از زحمات و حمایت های آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان جهت تأسیس مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس اهواز قدردانی کرد./945/ز503/س
ارسال نظرات