۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۸۹۴۸۹
از سوی آیت الله طبرسی؛

تمبر یادبود نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ تمیر یادبود نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران رونمایی شد.
رونمايي از تمبر اولين همايش فقه و مسائل مستحدثه در ساري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تمیر یادبود نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران رونمایی شد.

این همایش که روز گذشته با پیام حضرات آیت الله مکارم شیرازی و سبحانی و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری آغاز به کار کرد، با قرائت مقالات برگزیده در روز اول به پایان رسید.

حسن مبینی، دبیر نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه، نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که این همایش دو روزه امروز به پایان خواهد رسید، ادامه داد: 150 اثر علمی از سراسر کشور به دبیرخانه نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه ارسال شد که پس از بررسی های صورت گرفته از سوی هیأت داوران 60 مقاله برتر انتخاب شد.

وی با بیان این که از این تعداد اثر علمی برتر 20 مقاله طی دو روز در این همایش ملی ارائه خواهد شد، بیان داشت: 60 مقاله دیگر نیز در قالب کتاب این همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

دبیر نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه، فقه و موضوعات پزشکی نوین، فقه و مسائل عبادی، فقه و مسائل اقتصادی را از جمله محورهای همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه اعلام کرد و افزود: هر یک از این محور ها به زیرمجموعه هایی تقسیم می شود که موضوعاتی نظیر تغییر جنسیت، شبیه سازی و تشریح در محور فقه و موضوعات پزشکی نوین مورد بررسی قرار می گیرند.

وی فقه و تلقیح مصنوعی، فقه و جرایم الکترونیکی، فقه و تجارت و فقه و کاهش ارزش پول را از جمله موضوعاتی دانست که طی دو روز برپایی این همایش مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نخستین همایش ملی فقه و مسائل مستحدثه امروز به کار خود پایان خواهد داد./950/پ202/الف

ارسال نظرات