۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۸۹۴۹۸

فریاد ضداستکباری مردم تبریز در راهپیمایی13 آبان

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی یوم الله 13 آبان همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار شد.
مراسم راهپيمايي روز 13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شرقی، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، تشکل‌های مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی در تبریز همراه با اقشار مختلف مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

راهپیمایان تبریزی با طی مسیرهای پنجگانه و در دست داشتن پارچه نوشته هایی خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست های خصمانه و ظالمانه آمریکا نسبت به ملت ایران اعلام کردند.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوادث مختلف این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر تبیین دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 خاطرنشان کرد: این روز یادآور شکست غرب در مقابل آرمان‌های انسانی و متعالی اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که ادامه راه امام راحل و حفظ آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تنها با ولایتمداری حاصل می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، مقابله با جنگ نرم، رسالت تمام اقشار جامعه است.

این راهپیمایی با قرائت بیانیه مشترک حوزه علمیه آذربایجان شرقی، بسیج دانشجویی دانشگاه استان و سازمان بسیج دانش آموزی و همچنین قطعنامه سراسری یوم الله 13 آبان پایان یافت.

همچنین حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان اعلام کرد: همگام با مردم ولایتمدار و غیرتمند ایران اسلامی در روز ملی مبارزه با استکبار با حضور در راهپیمایی‌، مراتب انزجار و تبری خود را از کفر و شرک و فتنه ابراز می نماییم.

در این بیانیه آمده است: سالروز سیزده آبان یاد آور سه خاطره بزرگ و سه نقطه عطف در تاریخ نهضت بزرگ اسلامی است. روزی که زبونان حاکم بر مقدرات کشور اسلامی و غیرتمند ایران با اشاره ارباب خود که نمی توانست حضور سرافرازانه حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی را در کنار مردم شجاع و سربلند مسلمان تحمل کند، به تقلید از مشرکان جاهلی، آن عزیز بهتر از جان را تبعید نمود و او را که هنوز یارانش در گهواره بودند و شیر شهامت و عزت می نوشیدند از خانه و کاشانه خود که قلب و دل مردم ایران بود دور نمود.

این بیانیه می افزاید: پس از چند سال که شیرخواران دیروز گام های ظلم ستیزی و بیزاری از کفر و شرک و استکبار را روی نیمکت های مدرسه و از زبان معلمان جهاد و شهادت می آموختند و بر سنگفرش خیابان ها تمرین می نمودند ، باز به دست همان زبونان سنگدل و به اشاره همان اربابان مستکبر، شکوفه های نوشکفته قلبشان نشانه آتش کینه شد و از خیابان های ایران تا اوج آسمان پر کشیدند و رفتند.

حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: سالی نگذشت که خون مظلوم از خاک برخاست و تا اوج افلاک قدم برافراشت و این بار به تلافی همه تحقیرها و تبعیدها، به تلافی همه خانه هایی که به دست مشرکان مکه به تاراج رفت و یا به دست صهیونیست های نژاد پرست در فلسطین بر روی مردم خراب شد و به تلافی نوجوانانی که با خط خون مشق ایثار نوشتند و درس شهادت خواندند، تعدادی از همان شیرخواران دیروز و جوانان برومند امروز که در کلاس های دانشگاه، درس تشکل و پیوند با رهبری الهی را به عنوان رکعت نخست نماز سیاست و دین آموخته بودند، تصمیم گرفتند تا رکعت دوم نماز یعنی تبری از دشمنان خدا و خلق خدا و مستکبران ستم کیش و عدالت سوز را تجربه نمایند و دشمن مستکبر را در درون خانه خود تحقیر نموده بر دستان زورگو و غارتگرش دستبند زده و چشمان خائن و فتنه گرش را ببندند، تا بلکه با چشم درون عظمت انقلاب اسلامی را باور و حقارت شیطانی خود را لمس کند./935/پ202/س
ارسال نظرات