۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۸۹۵۱۳
با حضور طلاب غیرایرانی؛

نقش اهل بیت در تفسیر قرآن در قم بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست علمی نقش اهل بیت‌(ع) در تفسیر قرآن به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.
همايش علمي، نشست علمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست علمی نقش اهل بیت‌(ع) در تفسیر قرآن، پیش از ظهر امروز به همت معاونت پژوهش و مدرسه عالی قرآن و حدیث، گروه علوم قرآن مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.

براساس این گزارش، قرآن و عترت دو یادگار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام‌اند و مهجوریت هر یک مساوی با مهجوریت دیگری است، از این‌رو قرآن تنها کتاب تلاوت نیست، بلکه کتاب تدبر است.

در این نشست علمی که از قرآن و عترت سخن بسیار رفت، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر الهادی، از اساتید حوزه علمیه قم که در این زمینه دارای آثار بسیار ارزشمند و تحقیقات عالی است، به بررسی نقش اهل بیت‌(ع) در تفسیر قرآن پرداخت.

وی که مدیر رشته تخصصی حدیث حوزه است، در ابتدای سخنان خود با اشاره به حدیث ثقلین، توجه به آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: قرآن و اهل بیت‌(ع) روح و جان اسلام هستند و اسلام با این دو منبع عظیم پیش رفته و به جهانیان معرفی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر الهادی با بیان این‌که قرآن و اهل بیت‌(ع) مکمل و حافظ یکدیگر هستند، نسبت به خطراتی که قرآن کریم را مورد تهدید قرار می‌دهد، هشدار داد و گفت: شکی نیست که قرآن کریم توسط خدای متعال حفظ شده است، اما خطری که آن را تهدید می‌کند، عمل نکردن به آن است.

وی در ادامه، قرآن را دستور زندگی بشر معرفی کرد و با بیان این‌که اهل بیت‌(ع) جنبه دستوری بودن این کتاب مقدس را زنده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن باید توسط کسانی انجام شود که هیچ‌گونه تمایلی به هوای نفس ندارند.

در این مراسم که طلاب رشته تخصصی قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام آتشی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به نقش اهل بیت‌(ع) در تفسیر قرآن، گفت: پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) عتر قرآن و قرآن ناطقند.

گفتنی است، برگزاری میزگرد علمی با حضور حجج اسلام علی اکبر بابایی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم، محمدباقر فاکر میبدی، عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه و علی نصیری، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت از دیگر بخش‌های این مراسم بود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات