۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۹۵۱۷
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

رخدادهای 13 آبان سرمشقی برای جهانیان در مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این‌که تسخیر لانه جاسوسی حاصل بصیرت دانشجویان بود، گفت: رخدادهای 13 آبان سرمشقی به جهانیان برای استکبارستیزی است.
رخدادهای 13 آبان سرمشقی برای جهانیان در مبارزه با استکبار است
حجت الاسلام سید جعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: 13 آبان روز به وقوع پیوستن حوادث و وقایع متعددی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی همچون تبعید امام خمینی(ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که هر یک اتفاقی سرنوشت‌ساز برای ملت ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به انقلاب دوم تأکید کرد: درست است که این عمل به فرمان مستقیم امام خمینی(ره) نبود اما قطعا مورد رضایت ایشان و در راستای بصیرت و دشمن‌شناسی دانشجویان بود همان گونه که امروز نیز رهبر معظم انقلاب به بصیرت توصیه می کنند و تشخیص مصادیق آن با ما است؛ بنابراین شبهاتی که در مورد مخالفت امام با این امر مطرح می‌شود، درست نیست.

حجت الاسلام حسینی یگانه با اشاره به این سخن بنیانگذار انقلاب که خطر آمریکا جدی است و اگر کوچک‌ترین غفلتی کنید نابود می‌شوید، یادآور شد: رخدادهای 13 آبان برای ملت ایران بسیار پندآموز و سرمشقی به جهانیان برای استکبارستیزی است.

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سفارتخانه هر کشوری در سایر کشورها خانه دوم و نماینده تام الاختیار ان کشور محسوب می شود و وظیفه دارد روابط دوجانبه را بر اساس احترام متقابل در امور سیاسی اجتماعی و فرهنگی و جلب اعتماد کشور میزبان مدیریت کرده و در این میان، مسائل و مشکلات هموطنان خود را در کشور میزبان حل و فصل کند.

وی ادامه داد: سفارتخانه ها باید از هرگونه اخلال و نامنی بپرهیزند نه اینکه به دنبال بر هم زدن وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی کشور مقابل و ایجاد تفرقه و اغتشاش و ترغیب دشمنان کشور میزبان علیه او باشند و یا اگر حکومت آن کشور را به این دلیل که با سیاست های آنان هماهنگی نداشته و در جهت اغراض و اهدافشان نیست مورد حمله قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی یگانه گفت: اصولا هیچ سفارتی کاری انجام نمی دهد که به تعطیلی آن بینجامد مگر چند کشور محدود استکباری که هر از چندگاهی سفارتشان یا تعطیل می شود یا مورد اعتراض مردم کشور میزبان قرار می گیرد و امروز تنها سفارت‌های آمریکا، اسرائیل غاصب و انگلیس است که همیشه مورد اعتراض مردم واقع می شود چرا که اینها به دنبال چپاول ملت‌ها و بر‌هم‌زدن نظم و امنیت کشورها در جهت منافع خود هستند.

وی افزود: سفارت آمریکا در ایران نیز پس از آن‌که نظام اسلامی با سال‌ها مبارزه علیه ایادی استکبار به رهبری امام راحل(ره) استقرار یافت و مشاهده کرد که دیگر نمی تواند آن‌گونه که می خواهد بر این کشور حکومت کند؛ از این رو از همان روز اول پیروزی انقلاب، این سفارت به پایگاه براندازی نظام اسلامی تبدیل شد و با هزینه‌کرد میلیاردها دلار از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرد.

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: در این شرایط دانشجویان پیرو خط امام که سربازان تحصیلکرده دانشگاه امام امت بودند با شناخت دشمن و اهداف شوم وی، در حرکتی اگاهانه و از روی بصیرت توطئه آن ها را خنثی کردند.

وی ابراز داشت: با این‌که در 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان صورت گرفت؛ اما روز به نمایش‌گذاشتن قدرت استکبارستیزی از سوی دانش آموزان هم است یعنی نسلی که تازه وارد صحنه مبارزه شده بود، امروز نیز ‌با حضور خود در راهپیمایی سیزده آبان به دشمن نشان می‌دهند که ما هرچند‌ دانش‌آموز کم ‌سن و سال هستیم؛ اما دشمن را به خوبی می شناسیم و آگاهانه مبارزه می‌کنیم و ادامه دهندگان راه دانش آموزان شهید سال 57 هستیم.

حجت الاسلام حسینی یگانه، 13 آبان را روز آموزش مبارزه علیه استکبار و ایادی آن در هر برهه از تاریخ دانست و گفت: آمریکا و استبکار جهانی بداند ملت ایران اعم از زن و مرد، دانشجو و دانش‌آموز و پیر و جوان با دشمن‌شناسی قوی خود فرصت عملی شدن توطئه‌های استکباری را نداده و از تهدیدها و تحریم‌های آنان هیچ هراسی ندارد و با ایمان محکم خود همچنان ایستاده است تا پرچم اسلام را با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به دست امام زمان(عج) برساند./930/ت301/س
ارسال نظرات