۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۹۵۸۳

انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام موهن یک نشریه جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل اقدام یک نشریه چاپ جمهوری آذربایجان در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با انتقاد از اقدام یک نشریه چاپ جمهوری آذربایجان در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، گفت: این اقدام در کشوری به وقوع پیوست که بیش از هفتاد درصد جمعیت آن را مسلمانان و شیعیان تشکیل می دهند، دولت این کشور باید برخورد قاطع با توهین کنندگان داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطر نشان کرد: پشت پرده اقدام موهن هفته نامه آلما چاپ باکو، صهیونیست ها قرار دارند و از این اقدام قصد ایجاد اختلاف در بین شیعیان را دارند.

وی با تشریح ابعاد مختلف این اقدام موهن تصریح کرد: جسارت نشریه آلما در شرایطی صورت گرفته که دکتر احمدی نژاد در آستانه سفر به جمهوری آذربایجان است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که دولت جمهوری آذربایجان نباید به ابزاری برای مقاصد رژیم صهیونیستی تبدیل شوند، گفت: صهیونیست ها در تلاش برای تیره ساختن روابط بین مردم مسلمان ایران و آذربایجان هستند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به حضور رییس جمهور آذربایجان در مراسم افتتاح یک مرکز فرهنگی بزرگ یهودیان در باکو اظهار داشت: اگر رییس جمهور آذربایجان این اقدام را اوج تحمل پذیری و آزادی در این کشور می داند، چرا در برابر اقدام های ضد اسلامی برخی محافل سکوت می کند.

وی خواستار احترام به حقوق و اعتقادات اکثریت قاطع مردم جمهوری آذربایجان شد و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برنامه های دراز مدتی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در منطقه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنگ اندازی عده ای مغرض در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: بر خلاف شایعه پراکنی عده ای، یارانه ها حذف نمی شود، بلکه هدفمند خواهد شد.

وی با تجلیل از جرات و جسارت دولت دهم در هدفمند کردن یارانه ها گفت: اصناف، کسبه، بازاریان و تجار نقش مهمی در اجرای این قانون برعهده دارند و بایستی اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان ندهند.

عضو خبرگان رهبری احتکار و انبار کردن نیازهای اساسی مردم را جزو بزرگترین گناهان دانست و خاطر نشان کرد: اسلام، احتکار و حتی آرزوی گرانی برای اجناس مورد نیاز مردم را گناه بزرگ برشمرده است.

امام جمعه اردبیل در پایان فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و خواستار الگوگیری جوانان از ازدواج ساده از بزرگواران شد./۹۳۵/پ202/الف
ارسال نظرات