۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۹۵۸۵
امام جمعه اهر:

عدم توجه به مبانی دینی عامل بسیاری از ناهنجاری اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر با بیان این که دشمنان به دنبال بی هویتی جوانان مسلمان هستند، خاطر نشان کرد: اسلام ضامن سلامت اخلاقی و اجتماعی جوامع است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرستان اهر، اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری اخلاقی در جامعه نشأت گرفته از بی توجهی به مبانی دینی است.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال بی هویتی جوانان مسلمان هستند، خاطر نشان کرد: اسلام ضامن سلامت اخلاقی و اجتماعی جوامع است و دوری از احکام دینی جامعه را به سمت انحراف و بدبختی هدایت خواهد کرد.

امام جمعه اهر با تأکید بر این که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگان است، گفت: ترویج فرایض دینی نیازمند کار فرهنگی و بهره مندی از هنر است.

وی مخاطب شناسی در ترویج مبانی دینی را جزو مهمترین اصول تبلیغ دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از کارشناسان مجرب است.

حجت الاسلام حاجی زاده خاطر نشان کرد: باید با کارهای کارشناسانه، علائق جوانان نسبت به امور دینی را جلب کرد، نیازسنجی در امور عقیدتی قشر نوجوان و جوان جامعه لازم است.

امام جمعه اهر تولید نرم افزارهای دینی، برگزاری کلاس های آموزشی، برپایی کارگاه های تخصصی در خصوص حجاب و عفاف و تقویت آموزه های دینی را عوامل مهمی در جذب جوانان دانست.

وی با بیان این که استکبار جهانی در صدد ترویج فرهنگ ابتذال و بی بند و باری یمان جوانان هستند، گفت: اگر با سازو کاری مناسب پایه های دینی را در جوانان تقویت کنیم، دشمنان نخواهند توانست فرهنگ غربی و بد حجابی را در جامعه ترویج نند./۹۳۵/پ202/الف
ارسال نظرات