۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۸۹۶۰۴
امام جمعه سراب‌:

احیای یاد شهدا سبب خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب‌ با بیان این‌که شهادت طلبی و مبارزه در راه دین و حقیقت از جلوه های بارز فرهنگ ایثار است، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا و تکریم آنها در واقع ارج گذاشتن به اهداف و آرمان‌های والای آنها است.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادر سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، عصر روز گذشته در یادواره شهدای فصلی این شهر گفت: آنچه‌ تاکنون کشور را در برابر تهدیدها و تهاجم‌های دشمنان مصون و آسیب‌ناپذیر کرده است به واسطه خون پاک شهدا بوده است.

امام جمعه سراب با بیان این‌که شهادت طلبی و مبارزه در راه دین و حقیقت از جلوه‌های بارز فرهنگ ایثار است،‌ اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا و تکریم آنها در واقع ارزش گذاشتن به اهداف و آرمان های والای آنها است.

حجت الاسلام رشتبری با تأکید بر این‌که فرهنگ ایثار باید در جامعه همیشه زنده بماند، ابراز داشت: با برگزاری یادواره‌ها و نمایش یادگاران شهدا در واقع ارزش‌های دوران دفاع مقدس دوباره بازتولید می‌شوند و در واقع اهداف و آرمان‌های آنها بازگو می‌‌شوند و این کار به پویایی و زنده ماندن فرهنگ ایثارگری در جامعه کمک می‌کند.

سخنران مراسم یادواره شهدای سراب ادامه داد: شهدا و ایثار گران الگوهای خوبی برای نسل امروز هستند و اگر آنها با خون خود انقلاب و نظام را بیمه کردند، ترویج فرهنگ ایثارگری نیاز همیشگی جامعه برای در امان ماندن از تو‌طئه‌های دشمنان است.

حجت الاسلام رشتبری حفظ روحیه ایثار و از خود‌گذشتگی را سفارش شهدا به مردم دانست و تصریح کرد: شهدا به حیات جاودانه رسیدند و در آزمون الهی سربلند پیروز شدند و اهداف و آرمان‌های خود را به یادگار گذاشتند که حفظ آن اهداف و ارزش‌ها با روحیه ایثارگری میسر است.

امام جمعه سراب اظهار امیدواری کرد که فرهنگ ایثار روز به روز عمیق تر شود و برگزاری یادواره‌ها ی شهدا در واقع گرد و غبارهای احتمالی را از این فرهنگ ارزشمند پاک می ‌کند./949/پ202/س
ارسال نظرات