۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۸۹۶۰۸
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم:

تبیین صحیح منویات رهبر معظم انقلاب برای مردم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم نشان داد که مردم حامی واقعی نظام اسلامی هستند.
حجت الاسلام سعيد روحاني


حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، گفت: این سفر پربرکت نشان داد که مردم حامی واقعی نظام اسلامی هستند.
 
وی، با بیان این‌که سفر رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف قابل بررسی است، افزود: هرچند سفر استانی رییس جمهور که از ابتدای سال قرار بود انجام شود به سال آینده موکول شد، اما برکاتی که این سفر داشت، ‌چند برابر سفر استانی دولت به قم بود.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم از تصویب طرح‌های عمرانی و آبادانی استان، تصویب طرح‌های جامع فرهنگی و تصویب طرح‌های دولت و ارائه این طرح‌ها به رهبر معظم انقلاب را از جمله برکات سفر مقام معظم رهبری به قم برشمرد و گفت: مهم‌ترین بُعد سفر آقا به شهر قم، آن بود که نشان داد مردم حامی همیشگی نظام اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: استقبال گسترده مردم نشان داد که اگر مسؤولان سعی کنند مانند رهبر معظم انقلاب، خدمت‌گذار واقعی برای مردم باشند، برای حمایت از آنان هیچ صحنه‌ای را خالی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: البته مردم همواره نشان داده‌اند که پشتیبانی خوبی برای نظام هستند و به رقم تمام مشکلاتی که هست، مثل روز اول و بلکه محکم‌تر از نظام حمایت می‌کنند، اما از مسؤولان نیز انتظار دارند.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب هم بارها به مسؤولان تأکید کرده‌اند که باید به مردم بیشتر خدمت کنند و راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات آنان بیندیشند، گفت: به برکت حضور رهبر انقلاب در قم، عملکرد نهادهای مربوطه بهتر از گذشته شده و رضایتمندی مردم از دولت بیشتر خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم در ادامه با اشاره به تز القای جدایی روحانیت از سیاست دشمنان نظام که رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم قم نسبت به آن هشدار دادند، ابراز داشت: دست‌هایی از گذشته درصدد القای این شبهه بوده‌، اما در هر زمان، رنگ و لعاب خود را عوض کرده است.
 
وی، تصریح کرد: دشمن می‌داند تا وقتی مردم و روحانیت در کنار هم باشند، نمی‌تواند در نهضت و انقلاب رخنه‌ای ایجاد کند، از این‌رو با رنگ و لعاب و سبک جدید در تلاش است تا این اتحاد را برهم زند و خوشبختانه هر دفعه با روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب، طرح دشمنان با شکست مواجه شده است.

حجت‌الاسلام روحانی، با بیان این‌که روحانیت باید در بطن سیاست باشد، اضافه کرد: عملکرد اشتباه و پافشاری بر اشتباره را رد می‌کنیم و روحانیت بدون استدلال را نخواهیم پذیرفت، بلکه روحانیتی می‌تواند وارد سیاست شود که هوشیار و بصیر بوده، با مردم و در متن جامعه باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، منویات رهبر معظم انقلاب را در حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بالندگی حوزه بسیار اثرگذار است، اما به شرطی که مسؤولان حوزه، منویات ایشان را به خوبی اجرا کنند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم با بیان این‌که برداشت برخی از فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشتباه است، خواستار تبیین صحیح منویات رهبر معظم انقلاب برای مردم شد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به تحول در حوزه اشاره کردند، اما فرمودند تحول به این معنا نیست که شیوه‌های سنتی حوزه مانند مباحثه و احترام به استاد به اسم تحول کنار گذاشته شود. /920/

ارسال نظرات