۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۸۹۶۱۹
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

آمریکا در برابر مقاومت لبنان و فلسطین شکست خورد / دادگاه بین المللی ترور حریری به دنبال ایجاد فتنه و بی ثباتی در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم، دستاوردهای بزرگ مقاومت در آزادسازی خاک اشغالی لبنان و اسیران در بند رژیم صهیونیستی را خاطرنشان ساخت و با تاکید بر شکست طرح آمریکا در منطقه در برابر پایداری سوریه و پیروزی مقاومت لبنان و فلسطین، هدف از دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری را ایجاد فتنه و بی ثباتی در لبنان دانست.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در جریان شرکت در مراسم نشست احزاب و نیروهای ملی لبنان در مقر جمعیت علمای مسلمان لبنان در حاره حریک با اشاره به هدف قرار دادن مقاومت و سلاحش از سوی دشمنان به ویژه پس از ناکامی آنها در خلع سلاح مقاومت، گفت: لبنان با مقاومت توانست، بخش عمده خاک اشغالی خود و بسیاری از اسیران زندان های رژیم صهیونیستی را بی هیچ قید و شرطی آزاد کند.

وی با تاکید بر شکست طرح آمریکا در منطقه در برابر پایداری سوریه و پیروزی مقاومت لبنان و فلسطین، گفت: تا پایان برای برای ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای عدل لبنان و قرار دادن آن در مسیر درست قانونی و شناسایی حامیان شاهدانی که تحقیقات را گمراه کردند، پیش می رویم؛ زیرا این امر راه ورود اصلی برای شناسایی حقیقت درباره عاملان ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان است.

شیخ نعیم قاسم دادگاه بین المللی ترور حریری را دادگاهی سیاسی خواند و هدف از حکم اولیه ای که این دادگاه در شرف صدور آن است را ایجاد فتنه و بی ثباتی در لبنان دانست و افزود: برخی گمان می کنند این امر می تواند مقاومت را سرگرم سازد و آن را از رویارویی با اسراییل بازدارد، در حالی که این امر غیر ممکن است.

وی با تاکید بر پایداری و پایمردی مقاومت و هم پیمانانش در مسیر رویارویی با این تلاش ها و دسیسه ها و تقویت وحدت داخلی و تحکیم عوامل ثبات و پیشرفت، گفت: ما از لبنان در برابر گردباد پروژه های دشمنان علیه وحدت، استقلال و پیشرفتش پاسداری خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، همچنین، امروز جمعه در دیدار با فیصل داوود، رییس حزب قومی ـ عربی لبنان، حکم اتهامی دادگاه بین المللی ترور حریری را همسو با منافع اسراییل و آمریکا دانست و گفت: گزارش اخیر بان کی مون پیرامون اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت مبنی بر محکومیت لبنان در ماجرای درگیری مرزی اخیر با اسراییل هم نسخه رونوشتی از خواسته های اسراییل در حمایت و تکمیل پروژه هایش است.

گفتنی است که دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان پس از ترور وی در فوریه سال 2005 تشکیل شد و در ابتدا با تکیه بر اظهارات شاهدان دروغین، سوریه را مورد اتهام سیاسی قرار داد که پس از گذشت چند سال، واهی بودن این اتهام آشکار شد و سناریوی جدیدی مبنی بر دست داشتن برخی از افراد حزب الله در این ترور مطرح شد. با مطرح شدن این اتهام، سید حسن نصرالله در این باره به سخنرانی پرداخت و مدارک و شواهدی مبنی بر دست داشتن اسراییل در این جریان را ارائه کرد و کفه ترازو را به نفع حزب الله بالا برد.

این سخنرانی موضع گیری های متفاوت بسیاری از مقام های لبنانی در حمایت یا علیه موضع دبیرکل حزب الله لبنان را در پی داشت و موجب پرتنش شدن اوضاع لبنان شد. در حال حاضر، دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری از جمله مسایل سرنوشت ساز لبنان است و قرار است حکم اولیه این دادگاه در اوایل ماه میلادی آینده صادر شود./981

ارسال نظرات