۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۸۹۶۲۵
امام جمعه دزفول:

دشمنان درصدد شکسته شدن قبح ‌بی‌حجابی در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از مهم‌ترین مؤلفه در فرهنگ عمومی خواند و خاطر‌نشان کرد: نباید اجازه داد که قبح بی‌حجابی در جامعه اسلامی شکسته شود و ما هرگز به دشمنان این اجازه را نخواهیم داد بی‌حجابی را ترویج دهد.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرا‌رسیدن سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی و کارکردهای مختلف آن، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از مهم‌ترین وجوه در فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد که قبح بی‌حجابی در جامعه اسلامی شکسته شود و ما هرگز به دشمنان این اجازه را نخواهیم داد بی‌حجابی را ترویج دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول خاطر‌نشان کرد: دشمن قصد دارد با حربه‌های مختلف، بی‌حجابی را زیبا جلوه داده و آن را از ضروریات پیشرفت جوامع معرفی کند؛ از این رو ملت و مسؤولان باید هوشیاری خود را در برابر این توطئه حفظ کنند.

وی این گونه تحرکات را از جمله ابعاد گوناگون جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب دانست و با تشریح برخی زوایا و مصادیق آن گفت: آنها گاهی نسبت به اعدام یک زن که مرتکب قتل همسر خود و زنای محصنه شده واکنش های آن چنانی نشان می‌دهند که گویی تمام مشکلاتشان حل شده و تنها این موضوع باقی مانده، در صورتی که همگان از پشت پرده اهداف شوم آنان مطلع‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از حضور حماسی و پرشور ملت ایران در یوم الله 13 آبان اظهار داشت: این روز به یاد ماندنی افتخاری بزرگ در تاریخ ایران محسوب می‌شود که عزتمندی ملت را به اثبات رساند؛ 13 آبان روزی ملی است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد و با شکوه هرچه بیشتر یاد و خاطره آن گرامی داشته شود.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به اول ذیحجه‌، سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) با بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا‌(س) آن را موضوعی خجسته و مبارک خواند که در آن یکی از ارزشمندترین پیوندهای الهی صورت گرفت.

امام جمعه دزفول با توصیه به جوانان‌، پدران و مادران به ضرورت الگوگیری از سیره آن دو معصوم‌(ع) اظهار داشت: جوانان و والدین آنها می‌بایست با الگوگیری از پیشوای نخست شیعیان جهان و همسر مکرم ایشان‌، از ازدواج‌های تشریفاتی پرهیز کرده و هرگز تن به مسائلی نظیر مهریه‌های سنگین که خود سبب اختلاف می‌شود ندهند؛ همه توجه داشته باشند که بسیاری از طلاق‌ها به دلیل دور بودن از سیره و منش اهل بیت‌(ع) اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه به شمارش معکوس برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نیز اشاره کرد و از تلاش همه مسؤولان برای اجرای هرچه بهتر این طرح عظیم که رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، اشاره کرد و گفت: این طرح که اجرای آن تحولی شگرف در مملکت بوجود خواهد آورد سالها پیش بایستی اجرایی می‌شد.

وی کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی‌، کاهش فاصله طبقاتی‌، تحقق سند چشم انداز بیست ساله‌، کاهش فقر‌، توانمندسازی خانوار ، افزایش بهره‌وری‌، ایجاد فضای رقابتی‌ و جلوگیری از هدر‌رفت انرژی را تنها بخشی از آثار طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها دانست و ضمن آرزوی توفیق برای دولتمردان برای اجرای این طرح مهم‌، از اقشار مختلف خواست تا دولت را در اجرای هرچه بهتر طرح مزبور یاری کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات