۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۸۹۶۲۸
استاندار خوزستان:

نهادینه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی در نهاد‌های علمی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، بر گسترش فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در نهاد های علمی تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی نهادی بر گرفته از انقلاب است و حض روحیه جهادی در این مجموعه ضروری است.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدجعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در نشست صمیمی با رییس جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نهادی بر گرفته از انقلاب است و چنین نهادهایی ارزشی ویژه دارند.

وی افزود: جهاددانشگاهی در مدت سی سال فعالیت توانسته در تحولات مختلفی که ایجاد شده خود را مراقبت کند تا به روحیه جهادی این نهاد خدشه‌ای وارد نشود؛ جهاد دانشگاهی افزون بر حفظ فرهنگ انقلابی در خود توانسته با استفاده مناسب از نیروهای متخصص موجود در بدنه این نهاد، خود را تقویت کند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی مختلفی را انجام دهد.

استاندار خوزستان با بیان این که وجود فضایی مانند جهاد دانشگاهی برای کشور سرمایه است، تأکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جامعه به ویژه در نهادهای علمی و دانشگاهی گسترده شود.

حجازی با تأکید بر پرهیز از کمی‌گرایی در دانشگاه‌های خوزستان‌ تأکید کرد: نهادهایی مانند جهاددانشگاهی باید به سمت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی عظیم حرکت کنند؛ ضروری است در شرایطی که کشور در تحریم دائمی به سر می‌برد و نیازمند قطع وابستگی به کشورهای دیگر است، متناسب با نیازهای کشور و صنعت، فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شود و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

وی با تأکید براین که باید به سمت انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز استان حرکت کرد، اظهار داشت: در استان ظرفیت‌های بسیاری برای انجام کارهای تحقیقاتی وجود دارد و اعتبارات پژوهشی بسیار خوبی در سال‌های گذشته به دانشگاه‌های خوزستان اختصاص یافته است؛ در نتیجه ضروری است جریانی به سمت انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه پیش‌رو باشد.

استاندار خوزستان به ضرورت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و صنعت تاکید کرد و افزود: لازم است تحقیقات کاربردی در مراکزی مانند جهاددانشگاهی افزایش یابد. استانداری خوزستان برای همکاری و حمایت در این زمینه آمادگی کامل دارد.

وی ادامه‌داد: در سه سال گذشته از طرف استانداری خوزستان به دانشگاه‌های استان کمک های مالی زیادی انجام شده و در صورت انجام فعالیت‌های پژوهشی این حمایت‌ها ادامه خواهند داشت؛ جهاد دانشگاهی نباید در جذب دانشجو با دانشگاه‌ها در رقابت قرار گیرد بلکه این نهاد باید با استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی خود صنعت را پشتیبانی کند.

حجازی بیان کرد: همچنین باید به نیاز استان در ایجاد رشته‌های دانشگاهی و انجام فعالیت‌های پژوهشی توجه شود و از انجام فعالیت‌هایی که نیاز نیست پرهیز شود زیرا گسترش بی‌هدف آسیب‌رسان است؛ جهاد دانشگاهی باید به سمت انجام فعالیت‌های پژوهشی گسترده حرکت کرده و استانداری خوزستان هم این نهاد را حمایت کند./945/پ203/س
ارسال نظرات