۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۹۶۲۹
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

ملت ایران تهدید ها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کردند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های سه دهه اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران همه تهدید ها را به فرصتی برای پیشرفت ایران اسلامی تبدیل کردند.
صدر، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدشهاب الدین صدر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در افتتاح ساختمان جدید سازمان نظام پزشکی خوزستان با اشاره به تهدید های دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار داشت: همه تهدیدهای دشمن به فرصت های طلایی برای پیشرفت، خوداتکایی و بالندگی کشور در همه زمینه ها تبدیل شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه پیشرفت ها در پناه ایمان، مقاومت و از جان گذشتگی این ملت به ویژه جوانان به دست آمده است و ملت ایران بدون هیچ واهمه و ترس به راه افتخار آمیز خود تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ادامه می دهد.

وی با اشاره به این که پیشرفت های ایران اسلامی در زمینه فناوری هسته ای، دفاعی، موشکی، فناوری نوین پزشکی و اقتصادی به شکستن هیمنه دشمنان ایران اسلامی انجامیده است، افزود: با وجود تحریم های اعمال شده وضعیت کشور با وجود دو برابر شدن جمعیت به لحاظ شاخص های توسعه قابل مقایسه با سه دهه قبل نیست.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این که در سال 1357 حدود پنج هزار پزشک خارجی در ایران مشغول طبابت بودند ولی هم اکنون به فکر به کارگیری پزشکان داخلی در خارج کشور هستیم افزود: تا پیش از انقلاب پیوند کلیه به 50 مورد نمی رسید، اما هم اکنون ده ها هزار پیوند اعضا در کشور همچون پیوند کبد، قرنیه، کلیه، قلب با روش های روز دنیا انجام شده و می شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هم اکنون کارهای پزشکی تخصصی و فوق تخصصی نه تنها در تهران بلکه در زاهدان، اهواز، ارومیه و یزد و سایر نقاط کشور به راحتی و به وفور انجام می شود واین به برکت پیشتکار و روحیه انقلابی و اعتماد به نفس متخصصان جوان به دست آمده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به پیشرفت های هسته ای و موشکی کشور با وجود تحریم های آمریکا، غرب و برخی کشورهای متحد آمریکا اشاره کرد و افزود: همه این موفقیت ها به دست جوانان متخصص کشور به دست آمده است و در آینده نیز موفقیت ها بیشتر خواهد شد.

صدر با اشاره به این که شرکت های خارجی با وجود اعمال تحریم ها مناسبات خود را با ایران اسلامی چند برابر کرده اند افزود: در دنیای کنونی که منافع شرکت ها با تجارت آزاد گره خورده است تحریم یک کشور با این همه امکانات و توانایی ها ممکن و کارساز نیست؛ دشمنان بدانند تحریم ها نمی توانند مسیر پیشرفت کشور را سد کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در روز 13آبان استکبار جهانی سیلی محکمی از مردم ایران خورد، خاطر نشان کرد: هیمنه و غرور آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره) شکسته شد.

وی در ادامه با استناد به فرمایش های سی سال گذشته امام خمینی (ره) که در به مناسبت سالروز 13 آّبان از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد افرود: سخنان آن روز امام راحل تفسیر ناکارایی و بی تاثیر بودن تحریم ها و فشارهای غرب و امریکا بر ایران اسلامی است و هم اکنون همه مشاهده می کنند که تحریم ها به فرصت ناب برای پیشرفت کشور تبدیل شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور به بالا رفتن سطح کمی و کیفی خدمات درمانی کشور در سه دهه اخیر اشاره و تاکید کرد: این خدمات مطابق با افزایش جمعیت رشد نکرده است و مستلزم افزایش سقف اعتبارات بخش بهداشت و درمان است./945/پ202/الف
ارسال نظرات