۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۹۶۶۵

ساماندهی بیش از 200 بانوی مبلغ در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در حال‌حاضر 221 مبلغه در استان شناسایی شده‌اند که 136 نفر با تحصیلات حوزوی فعالیت می کنند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع فعالان دینی و فرهنگی استان اظهار داشت: طرح ویژه ساماندهی بانوان مبلغ مجالس مذهبی استان اجرا شده که نتایج آن مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر حضور بانوان طلبه در مجالس دینی بانوان جهت مقابله با خرافه گری خاطر نشان کرد: هم اکنون 221 مبلغه در استان شناسایی شده‌اند که که 136 نفر با تحصیلات حوزوی فعالیت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: از 221 بانوی مبلغ شناسایی شده، 27 نفر به‌صورت سنتی و 48 نفر با تحصیلات دانشگاهی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به آسیب های موجود در فعالیت بانوانی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز در مجالس دینی فعالیت می کنند، اظهار ادشت: این عده با بازارگرمی و کارهای غیر دینی مثل گهواره گردانی باعث دامن زدن به خرافات می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید در نوع برخورد ایجابی، برگزاری کنگره‌های‌شعر عاشورایی، آموزش مداحی و تربیت افراد ذی‌صلاح عمل کرد و در برخورد سلبی باید دستگاه‌های اجرایی با افراد شیاد و حرفه‌ای که از اهل بیت(ع) سوء استفاده می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های پیش بینی شده این مرکز در ایام محرم و سفر افزود: در آستانه فرارسیدن ماه محرم همایش روحانیت و هیئات مذهبی و کنگره شعر عاشورایی از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عظیمی همچنین از تدوین منشور عزاداری در ماه محرم خبر داد و گفت: این منشور با آسیب شناسی در هیئات مذهبی تهیه شده که به متولیان تمامی مجالس مذهبی استان ابلاغ خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات