۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۸۹۶۷۹
عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی:

نشستن1+5 پای میز مذاکره نشان از باور غرب به اقتدار ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: نشستن گروه 1+5 پای میز مذاکره در مقابل جمهوری اسلامی حاصل اقتدار بین المللی کشورمان است که غرب آن را در سفر رهبر معظم انقلاب به قم و سفر رییس جمهور به لبنان باور کرد.
سيد سلمان ذاکر
حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: ابراز تمایل 1+5 برای مذاکره با ایران پس از کشمکش های بیهوده نشان از آن دارد که غرب توانسته با این حقیقت کنار بیاید که جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی تاثیر گذار در منطقه مطرح است.

وی با اشاره به تاثیر شکست جناح حاکم بر دولت آمریکا در انتخابات، در ابراز ضعف 1+5 در برابر جمهوری اسلامی افزود: در عین حال نشستن گروه 1+5 پای میز مذاکره در مقابل جمهوری اسلامی حاصل اقتدار بین المللی کشورمان است که غرب آن را در سفر رهبر معظم انقلاب به قم و سفر رییس جمهور به لبنان باور کرد.

کمیسیون حقوق و قضایی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: به عقیده ما سفر رییس جمهور به لبنان و حضور رهبر انقلاب در ام القرای انقلاب اسلامی بازتاب جهانی و گسترده ای را به همراه داشت، به طوری که دوست و دشمن اذعان داشتند که سفر اول گویای اقتدار بین المللی نظام اسلامی ایران و سفر دیگر نشان از اقتدار داخلی و یکپارچگی ارکان نظام دارد.

وی تاکید کرد: قبول مذاکره از سوی غرب بدین معنا است که استکبار جهانی شکست خود را پس فشارهای بسیار بر انقلاب اسلامی پذیرفته و برای جلوگیری از رسوایی بیشتر، از مواضع غیر منطقی خود کوتاه آمده است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس تصریح کرد: همچنین این کوتاه آمدن استکبار در برابر جمهوری اسلامی علاوه بر ابراز شکست نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی به جایگاهی ارتقا یافته که با ظرفیت های خود می تواند معادلات زورگویانه را به نفع خود تغییر دهد./955/ت302/ج
ارسال نظرات