۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۸۹۷۰۲

سومین کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، از برگزاری سومین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) با حضور شاعران هشت استان‌ کشور در زاهدان خبر داد.
سومين كنگره منطقه اي شعر اهل بيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) از سوی این اداره کل 25 دی‌ماه با حضور شاعران استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، فارس، هرهزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می شود.

وی، افزود: امید است با برگزاری این کنگره فرصتی برای ایجاد فضای تفاهم و گفتگو میان شاعران و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (ع)  فراهم شود تا در خصوص فضایل و کمالات این بزرگان و معصومین با قلمی توانا و بیانی شیوا به ثناگویی بپردازند.

 حجت الاسلام قربانپور، با درخواست از شاعران این استان‌ها برای ارسال اشعار ناب و ارزشمند خود به دبیرخانه این کنگره عنوان کرد: موضوع اشعار ارائه شده به کنگره  بایستی در خصوص ویژگی‌ها، فضایل و مناقب چهارده معصوم‌(ع) باشد و به صورت تایپ شده بر روی کاغذ A4 ارائه شود.

وی، با اشاره به این‌که، هر شاعر می تواند حداکثر تا پنج قطعه شعر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، خاطر‌نشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا اول دی‌ماه سال‌جاری بوده و به برگزیدگان نخست در هر بخش کمک هزینه حج عمره و به برگزیدگان دوم و سوم نیز به ترتیب کمک هزینه سفر سوریه و کمک هزینه سفر مشهد مقدس به همراه تندیس کنگره اهدا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین با اعلام چاپ اشعار برگزیده شعرای اهل سنت و تشیع در این کنگره‌ اظهار داشت: متقاضیان در استان‌های ذکر شده می‌توانند آثار خود را به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و شهرستان‌های مربوطه و در سیستان و بلوچستان نیز به اداره کل تبلیغات اسلامی این استان ارسال کنند./940/پ202/س

ارسال نظرات