۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۸۹۷۰۸
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

رژیم صهیونیستی به دوران پایان خود رسیده است

خبرگزاری رسا ـ سید ابراهیم امین السید، انقلاب اسلامی ایران، سوریه، حزب الله لبنان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین را جایگزین رخداد شوم کمپ دیوید دانست و با تاکید بر اینکه پروژه ما پروژه مقاومت تا بیرون راندن کامل اشغالگران صهیونیستی از فلسطین است، اعلام کرد که آمریکا توان پشتبانی از کسی در منطقه را ندارد و اسراییل نیز به دوران پایانی خود رسیده است.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم پانزدهمین سالگرد شهادت فتحی شقاقی، بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی و بیست و سومین سالگرد تشکیل این جنبش در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در دمشق، پیمان کمپ دیوید را خطرناک ترین رخداد پس از اشغال فلسطین برشمرد و گفت: با این حال، همزمان با این رخداد شوم، رخداد مبارک دیگری که عبارت از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، روی داد و به محوری جایگزین تبدیل شد تا فلسطینیان و اعراب و مسلمانان بدانند که ایران جایگزین کمپ دیوید در دوران کنونی است.

سید ابراهیم امین السید، دومین محور جایگزین را پایداری و مقاومت سوریه دانست که با حافظ اسد، رییس جمهور پیشین سوریه آغاز و با بشار اسد، رییس جمهور کنونی این کشور استمرار یافت و سومین محور جایگزین را جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین که جایگزین فکری، عقیدتی، سیاسی و جهادی رخدادهای کمپ دیوید است و افزود: هنگامی که شهید فتحی شقاقی را می دیدیم فلسطین را در او می دیدیم، چرا که یک فلسطینی واقعی کسی نیست که با دیدن او آمریکا را ببینید، بلکه کسی است که با دیدن او، بیت المقدس، فلسطین، اسیران، مجروحان و شهیدان در برابر دیدگان شما حاضر گردند و شهید شقاقی اینچنین بود.

وی محور جایگزین دیگر را مقاومت اسلامی در لبنان دانست و افزود: از شما می پرسم که دلیل این همه جنجال آفرینی، این همه دسیسه چینی و حمایت از اسراییل چیست؟ آیا اسراییل از حکومت فلسطین می ترسد یا از دولت های سازش در منطقه؟ چرا اسراییل در اوج ناتوانی خود به سر می برد؟ آنها از این جایگزین ها می ترسند، از این محوری که در این جغرافیای سیاسی گسترده شده است و امروز خوشبختانه در موضعی مناسب قرار گرفته ایم و اسراییل از ما هراسان است، نه برادرانمان. مقاومت لبنان، گروه های فلسطینی، سوریه و جمهوری اسلامی ایران دست به دست هم دادند تا توانستیم به این پیروزی دست یابیم.

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه پروژه ما پروژه مقاومت تا بیرون راندن کامل اشغالگران صهیونیستی از فلسطین است و نه پروژه تشکیل دولت فلسطین در برابر دولت اسراییل، گفت: در این زمینه دچار اشتباهات زیادی شدند و به خیال پردازی و گمانه زنی نشستند و دم از دولت زدند، در حالی که اسراییل هنوز این را هم نپذیرفته است. دولتی که مرزهای جغرافیای آن، زمین و آسمان آن و حتی شمار ساکنان آن به دست ملت فلسطین نیست و دولتی بدون بیت المقدس. از همین رو، پروژه اساسی ما، پروژه مقاومت است.

وی با تاکید بر این که ما ترسی از قرار گرفتن در برابر آمریکا و اسراییل در منطقه نداریم، افزود: آمریکا امروز در سرتاسر دنیا دچار ناکامی و ناامیدی است و در برابر این جایگزین ها در منطقه توان پشتیبانی از کسی را ندارد و اسراییل نیز به دوران پایانی خود رسیده است.

گفتنی است که فتحی شقاقی، متولد سال 1951 میلادی، جنبش جهاد اسلامی را در اواخر دهه 70 قرن بیستم بنیان گذارد و در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۵ در یک عملیات ترور که از سوی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد سازماندهی شده بود، زمانی که از کنفرانس لیبی وارد جزیره مالت ایتالیا شد در برابر هتل محل اقامتش در این جزیره از سوی دو موتور سوار هدف قرار گرفته شد و به شهادت رسید.

شایان ذکر است که پیمان کمپ دیوید در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ پس از دوازده روز مذاکرات مخفی و با میانجی گری ایالات متحده در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه های مقام ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا است، نهایی شد و با حضور جیمی کارتر، رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید به وسیله انور سادات، رییس جمهور وقت مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر وقت اسراییل به امضای نهایی رسید. /981
ارسال نظرات