۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۸۹۷۲۹
استاندار گیلان:

حج نماد همبستگی و وحدت میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان حج را نماد همبستگی و وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: حجاج ایرانی باید عظمت، شوکت و مقام والای مردم ایران را به رخ دنیا بکشد.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روح الله قهرمانی چابک، استاندار گیلان، امروز در مراسم بدرقه زائران حج تمتع گیلانی در فرودگاه سردار جنگل رشت، اظهار داشت: مراسم حج نماد همبستگی و وحدت میان مسلمانان است.

وی حج را شور آفرین و روحیه مقاومت افزا خواند و خاطرنشان کرد: مراسم برائت از مشرکین در کنار سایر اعمال عبادی از حج به عنوان یک عمل عبادی، سیاسی ساخته است.

استاندار گیلان با بیان این که حج بهترین فرصت دوران زندگی هر مسلمان است، خاطرنشان کرد: اگر چه کسانی که توان مالی دارند، می توانند به حج مشرف شوند اما حج دعوتی از جانب خداوند است.

قهرمانی با تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز از انجام رفتار ضربه زننده به وحدت اسلامی، تاکید کرد: همه زائران باید سفیران ایران و نمایندگان خوب و شایسته ای برای اسلام ناب باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران  حجاج ایرانی را سفیران کشور معرفی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری سربلند در دنیا بوده و حجاج باید به وظیفه مهم خود در معرفی هرچه بهتر ایران تلاش کنند.

وی با اشاره به این که حجاج ایرانی باید عظمت، شوکت و مقام والای مردم ایران را به رخ دنیا بکشد، تصریح کرد: حجاج ایرانی خانه خدا نمایندگان مهم مردم ایران هستند.

نماینده دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان نیز در این مراسم تعداد زائران گیلانی خانه خدا را 900 نفر عنوان کرد و بیان داشت: توفیق حضور در مناسک حج نصیب همه افراد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، نماینده دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان، حج را نوعی دعوت معرفی کرد و افزود: حج تکلیف، تلاش، ثروت و امکانات نیست بلکه دعوتی بزرگ از طرف خداست.

گفتنی است، 941 زائر گیلانی خانه خدا در قالب شش کاروان و چهار پرواز به عربستان اعزام شدند./950/پ202/الف
ارسال نظرات