۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۹۷۷۸
امام جمعه شوشتر:

شخصیت جامع امام جواد برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، تبیین ابعاد شخصیتی امام جواد(ع) را برای نسل جوان ضروری دانست.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق، امام جمعه شوشتر، شب گذشته در جمع مردم این شهرستان در مراسم سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، با تاکید بر تبیین ابعاد شخصیتی امام جواد (ع) اظهار داشت: باید پس از معرفی شخصیت بزرگ این امام همام، برای ترویج آنها تلاش کرد.

وی افزود: امام جواد (ع) با توجه به شرایط آن دوران در محافل علمی که از سوی مأمون‌الرشید برپا می‌شد شرکت می‌کردند و روزانه به هزار تا سی هزار شبهه‌ علمی و دینی پاسخ می‌دادند؛ امام جواد(ع) در مقام تبیین مکتب اهل بیت (ع) به ویژه در برابر علمای اهل سنت نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند.

حجت الاسلام محقق با بیان این که آن امام همام با تشکیل پایگاه‌های مردمی و معنوی از حریم امامت و ولایت دفاع می‌کردند، ابراز داشت: امام جواد(ع) با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغی به ویژه از طریق مناظرات علمی، مکتب اهل بیت (ع) را در بین مردم تبیین می‌کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: امام جواد(ع) با هوشیاری و بهره‌گیری از دانش الهی در مقابل انحراف های سیاسی و کینه‌توزی‌های دشمنان ایستادگی کردند.

امام جمعه شوشتر با بیان این که امام جواد(ع) به لحاظ جوان‌ بودن و بهره‌مندی از دانش الهی مورد حسادت علمای آن روز قرار گرفتند، تصریح کرد: شرایط در آن زمان به گونه‌ای شد که علمای دوران امام جواد (ع) از ایشان بدگویی می‌کردند، چنانچه امام رضا(ع) نیز فرموده بودند که فرزندم کشته غضب دشمنان قرار خواهد گرفت./945/پ202/الف
ارسال نظرات