۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۸۹۸۰۱
استاد حوزه و دانشگاه؛

حوزه‌های علمیه به تدریجی بودن تبلیغ اسلام نگاهی دقیق‌تر داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر سیاست‌گذاری تدریجی برای عملیاتی کردن دین بیان داشت: نباید مراحل تکاملی ایمان در مراحل اولیه تبلیغ دینی از مسلمانان خواسته شود.
حجت الاسلام نقي پور


حجت الاسلام نقی پور فر، استاد دانشگاه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: باز تولید معارف اسلامی مطابق نیازها و سوالات روز از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه حوزه های علمیه به خصوص حوزه های علمیه ای که به آموزش و تربیت طلاب غیر ایرانی مشغولند، قرار گیرد.

وی بیان داشت: طلاب غیر ایرانی از فرهنگ، اعتقادات و شرایط اجتماعی گوناگونی برخاسته‌اند و لازم است تا تفکر اسلامی با فرهنگ مفاهمه آنها در هم آمیخته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: دو مرحله ترجمه به زبان های روز و گفت و گو با زبان و فرهنگ مردم از رسالت طلاب در امر تبلیغ است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از ارزش های اسلامی کوتاه بیاییم، ادامه داد: مساله اساسی که در حوزه‌های علمیه به آن کمتر توجه شده است، ضرورت تدریجی کردن تبلیغ است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برای عملیاتی کردن دین در جامعه مشکلات فراوانی وجود دارد که ارزش های دینی باید به عنوان چشم انداز معرفی شده و سیاست گذاری در این زمینه داشته باشیم

این استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: باید با یک فرمول مشخص در امر تبلیغ جلو برویم و تفاوت فرهنگ ها و تنوع ارزش ها را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: امروز در کشورهای گوناگون، مسلمانانی داریم که با احکام اسلامی آشنا نیستند، پس چگونه می توان توقع دینداری یکباره غیر مسلمانان را داشت.

محقق علوم اسلامی با تاکید بر سیاست گذاری تدریجی برای عملیاتی کردن دین در جامعه بیان داشت: نباید مراحل تکاملی ایمان در مراحل اولیه تبلیغ دینی از مسلمانان خواسته شود. /909/پ202/ع

ارسال نظرات